Peti prius je priključni hibrid, ki v ospredje postavlja popolnoma električno vožnjo. Odločitev o tem, koliko bo na naši poti te popolnoma električne vožnje, pa je smiselno prepustiti elektronski pameti, ki lahko našo pot optimizira na kar najbolj smotrno porabo energije. Foto: Toyota
Peti prius je priključni hibrid, ki v ospredje postavlja popolnoma električno vožnjo. Odločitev o tem, koliko bo na naši poti te popolnoma električne vožnje, pa je smiselno prepustiti elektronski pameti, ki lahko našo pot optimizira na kar najbolj smotrno porabo energije. Foto: Toyota

Toyota hibridni sistem vključuje v skoraj vse svoje modele. Zakaj torej ohranjati priusa pri življenju? Odgovor je preprost – to je simbol vseh hibridov. In nova generacija, ki je pravkar zapeljala na slovenske ceste, poleg drznega dizajna prinaša še bistveno večje zmogljivosti.

Pri Toyoti brez zadržkov pravijo, da je to hibrid, v katerem boste uživali za volanom. Na voljo je le priključno-hibridna različica s sistemsko močjo 165 kW! Prius po novem res ni več izključno ekoavtomobil, ponuja celo dinamično vožnjo, hkrati pa je na bistveno višjo raven dvignil celo tisto, kar je že doslej ponujal v izobilju, torej udobje in prijetnost vožnje. Vse to pa so lahko dosegli le z novo platformo, pravijo ji TNGA2. V prihodnjih letih jo bodo dobile tudi vse druge prihodnje toyote.

Sistemska moč je 165 kW, 111 kilovatov zmore 2,0-litrski bencinski motor, električni pogonski sklop, ki ga sestavljata elektromotor in planetno gonilo, pa 120 kW. Foto: Toyota
Sistemska moč je 165 kW, 111 kilovatov zmore 2,0-litrski bencinski motor, električni pogonski sklop, ki ga sestavljata elektromotor in planetno gonilo, pa 120 kW. Foto: Toyota

Silhueta je drzna, kupejevska, kljub baterijam v dnu se sedi izredno nizko, nižje kot v električnih avtomobilih. Da je avto tako kupejevsko nizek, pa ni bila zgolj želja oblikovalcev, ampak tudi inženirjev aerodinamike.

Nove vsebine

Notranjost je naredila konec ceneni plastiki. Prius prihaja s kakovostnimi materiali. Pred voznikom je v vlogi instrumentne plošče sedempalčni zaslon (17,8 centimetra). Infotainment je sestavljen iz osem- (20,3 centimetra) ali 12,3-palčnega (31,2 centimetra) prostostoječega zaslona na dotik.

Da peti prius omogoča veliko vožnje na elektriko, v primerjavi s trenutno generacijo je izboljšan za več kot 50 odstotkov, ima največ zaslug nova, 13,6 kWh litij-ionska baterija, katere celice z višjo energijsko gostoto omogočajo kompaktnejšo zasnovo. Foto: Toyota
Da peti prius omogoča veliko vožnje na elektriko, v primerjavi s trenutno generacijo je izboljšan za več kot 50 odstotkov, ima največ zaslug nova, 13,6 kWh litij-ionska baterija, katere celice z višjo energijsko gostoto omogočajo kompaktnejšo zasnovo. Foto: Toyota

Premestitev baterije z dna prtljažnika pod zadnje sedeže pomeni, da ima novi prius nižje težišče in hkrati več prostora za prtljago. Na voljo je zmogljiv Bosov avdiosistem z osmimi zvočniki, digitalnim notranjim ogledalom, električno nastavljivimi sprednjimi sedeži, panoramsko streho in digitalnim ključem. Paket asistenčnih sistemov toyota safety sense je dopolnil še asistent za parkiranje na daljavo. Priusa preprosto parkirate z mobilnim telefonom v roki.

Vabimo vas, da priusa, ki je na voljo tudi v Sloveniji, spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.