GR 86 uporablja 2,4-litrski atmosfersko polnjeni bokser štirivaljnik, ki nadomešča stari 2,0-litrski stroj in je ključni člen pri zagotavljanju nizkega težišča. Foto: MMC RTV SLO/Toyota
GR 86 uporablja 2,4-litrski atmosfersko polnjeni bokser štirivaljnik, ki nadomešča stari 2,0-litrski stroj in je ključni člen pri zagotavljanju nizkega težišča. Foto: MMC RTV SLO/Toyota

Hači-roku. GR hači-roku, nova Toyota GR86. Vozili smo jo ekskluzivno v še malo zamaskirani predserijski različici. Športni avtomobil smo preizkusili na dirkališču Castelloli v bližini Barcelone.

Zakaj? To dirkališče je zelo tehnično, zelo zavito, veliko je zaprtih zavojev. In s temi svojimi lastnostmi je temu avtomobilu pisano na kožo.

GR86 je avto za dirkaške zanesenjake. In to je to. Namenjen je čistemu vozniškemu užitku. Pod motornim pokrovom je atmosferski boksermotor in pogon na zadnji kolesni par. To je avto za tiste, ki želite preprosto izklopiti vsa vozniška pomagala, vso elektroniko in se po starem spoprijeti z volanom, stopalkami in tudi ročnim menjalnikom.

Analogen avto za digitalno dobo

To je analogen avto za digitalno avtomobilsko dobo. In nas je ta športni dinozaver že po nekaj krogih v Barceloni vozniško popolnoma prepričal. Kaj pravzaprav razkriva pogled v njegovo drobovje?

Herwig Daenens, tehnični vodja evropske Toyote je za Avtomobilnost povedal, kaj želi Toyota sporočiti s tem avtomobilom?

"Geslo Analogni avto za digitalno dobo pomeni, da bo GR 86 popoln športni avtomobil brez pretiranih dodatnih ali tehničnih pripomočkov. Pozornost je namenjena zgolj voznim lastnostim. Mislim, da je to eno izmed zadnjih tovrstnih vozil."

Za naš vaku doki, torej z adrenalinsko dozo pospešen utrip srca, poskrbi srce GR86, ki ga predstavlja 2,4-litrski atmosferski bokserštirivaljnik.

Maksimalna moč motorja se je povečala za 17 odstotkov – z 200 konjskih moči (147 kW) na 234 konjskih moči (172 kW) pri 7000 vrtljajih. Za več kot sekundo se je izboljšal tudi pospešek od 0 do 100 km/h. Ta je 6,3 sekunde pri ročnem menjalniku in 6,9 sekunde pri samodejnem menjalniku. Foto: MMC RTV SLO/Toyota
Maksimalna moč motorja se je povečala za 17 odstotkov – z 200 konjskih moči (147 kW) na 234 konjskih moči (172 kW) pri 7000 vrtljajih. Za več kot sekundo se je izboljšal tudi pospešek od 0 do 100 km/h. Ta je 6,3 sekunde pri ročnem menjalniku in 6,9 sekunde pri samodejnem menjalniku. Foto: MMC RTV SLO/Toyota

Gre za protibatni motor, kjer se valji premikajo horizontalno v nasprotnih smereh. Motor ima v primerjavi s svojim predhodnikom iz modela GT86 zdaj večjo prostornino, s tem pa tudi več moči in navora.
Kakšne so bile izboljšave na motorju in zakaj je dober boksermotor?

Daenens pravi: "Največja prednost bokserja je, da je raven. Leži nizko, zato je lahko pokrov nizek in voznik ima pregled nad cesto. Nad kolesom je izboklina, tako da voznik natančno vidi, kje so sprednja kolesa."

Otrok Gazoo Racinga

Ta avto je torej klasika, ki nadaljuje pot svojega predhodnika, športnega kupeja GT86. Eno izmed poslanstev slednjega je bila tudi relativna cenovna dostopnost.

Čeprav se tukaj skriva ekspertiza Toyotinega športnega oddelka Gazoo Racing, ki žanje uspehe v elitnih razredih avtomobilskega športa, so pri Toyoti dejali, da je glavno poslanstvo tega avtomobila odpreti GR-svet, da bi ga lahko užilo več in več navdušencev. To je torej vaša vstopnica.

Karoserija je vzvojno precej bolj toga, medtem ko so maso ohranili pri nizkih 1270 kilogramih, kar so dosegli tudi z uporabo lahkega aluminija. Foto: MMC RTV SLO/Toyota
Karoserija je vzvojno precej bolj toga, medtem ko so maso ohranili pri nizkih 1270 kilogramih, kar so dosegli tudi z uporabo lahkega aluminija. Foto: MMC RTV SLO/Toyota

Stopničko višje stojita modela GR yaris in GR supra, s čimer je Toyotina športna družina vse širša in bogatejša. Daenensa smo vprašali tudi, zakaj se pri Toyoti sploh gredo vse to?

"Za vse je kriv naš veliki šef Akio Toyoda. Po žilah se mu pretaka bencin. Zelo se zavzema za tovrstne avtomobile v naši ponudbi. Tudi sam je izvrsten voznik in dirkač."

Dolga zgodovina Toyote na relijih

Vsi Toyotini šefi seveda niso bili navdušenci nad avtomobilskim športom.

V prvih desetletjih po drugi svetovni vojni so japonski avtomobili sloveli predvsem kot izjemno zanesljivi. A Japoncem ta sloves ni bil dovolj. S svojim inženirskim znanjem so želeli premagovati evropske in ameriške tekmece tudi na avtomobilskih dirkah.

Naloga dirkalnikov je bila, da bi vozniki po svetu ob japonskih avtomobilih začeli vklapljati tudi čustva in strast. Toyota je morala postati tudi malo nevarna.

Američane so skušali prepričati z zmagami celice v kraljevskem razredu prvenstva IMSA GT, Evropejce pa z uspehi na svetovnem prvenstvu v reliju.

V zadnjih letih je Toyotin dirkaški program dobil nov zagon z osvajanjem naslovov v reliju, tem pa so dodali tudi zmage na legendarnih dirkah 24 ur le mansa in reliju Dakar.

V pol stoletja Toyotine dirkaške zgodovine se je nabralo preveč legendarnih dirkalnikov, da bi jih lahko našteli. Današnji uspehi ekipe Gazoo Racing pa zagotavljajo močno platformo, na podlagi katere Toyota razvija nove tehnologije in tehnike, ki jih je mogoče prenesti z dirk v serijske avtomobile.

Zakaj potrebujemo take avtomobile? Kaj voznik občuti, ko vozi tak avto? To je za oddajo Avtomobilnost povedal eden najboljših dirkačev pri nas Andrej Jereb. Vabljeni k ogledu videoposnetka iz oddaje Avtomobilnost.