Pri Zavarovalnici Triglav ugotavljajo, da večina voznikov na vnovični preizkus izpitne vožnje pride z namenom, da bi izboljšala svojo vožnjo in preprečila napake. Ugotovili so, da je veliko zelo dobrih voznikov, a večina izpitne vožnje ne bi naredila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pri Zavarovalnici Triglav ugotavljajo, da večina voznikov na vnovični preizkus izpitne vožnje pride z namenom, da bi izboljšala svojo vožnjo in preprečila napake. Ugotovili so, da je veliko zelo dobrih voznikov, a večina izpitne vožnje ne bi naredila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ena vožnja je tista, ki se je vsem, ki imajo vozniški izpit, še posebej vtisnila v spomin. Tista, na kateri je zadnji sedež zasedel član izpitne komisije. Vožnja, s katero smo dobili dovoljenje, da gremo sami z avtomobilom kamor koli in kadar koli.

V Avtomobilnosti smo se vprašali, ali bi danes še naredili vozniški izpit. Naš voditelj David Urankar je to preizkusil. "Izkušeni vozniki" so med vožnjo pogosto preveč sproščeni in spregledajo stvari, kot je črta za izstop iz krožnega križišča.

Ujeli smo se v past

"V past, v katero se je ujel David, bi se ujela verjetno večina, pravzaprav bi se vanjo prej ali slej ujeli vsi. To je past, ki jo nastavi rutinska vožnja," pravi strokovnjak za varno vožnjo Andrej Brglez.

V akcija Zavarovalnice Triglav Ponovno na izpitno vožnjo jih je med tistimi, ki so zbrali pogum in se odpravili na preizkus vnovične izpitne vožnje, vožnjo uspešno opravila manj kot četrtina.

Zelo pogosta napaka je prevelika hitrost. To še posebej velja v območjih z omejitvijo 30 kilometrov na uro. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Zelo pogosta napaka je prevelika hitrost. To še posebej velja v območjih z omejitvijo 30 kilometrov na uro. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Na preverjanje znanja izkušeni vozniki in voznice

"Vozniki, ki prihajajo k nam na ponovno izpitno vožnjo, imajo vozniški izpit od 20 do 50 let," pravi Ana Cergolj Kebler, vodja projektov za cestno preventivo pri Zavarovalnici Triglav, in dodaja, da ima vsak svoj razlog, da se ponovno preizkusi z željo, da bi izpit uspešno opravil.

"Merimo število voznikov, ki so vnovič osvojili določeno situacijo na cesti. Tisto, ki jim je v praksi povzročala težave. Uspeh je, da te napake vozniki v vožnji ne bi več delali," pravi sogovornica.

Na vrhu lestvice prekrškov so se poleg hitrosti znašli še neupoštevanje znaka ustavi, neupoštevanje mrtvega kota in nepravilna vožnja v krožnem križišču. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Na vrhu lestvice prekrškov so se poleg hitrosti znašli še neupoštevanje znaka ustavi, neupoštevanje mrtvega kota in nepravilna vožnja v krožnem križišču. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Prostora za izboljšave je precej, a moramo poznati svoje napake. Zato je dobro, da se udeležite takih akcij in se spet zapeljete z inštruktorjem, ki opozarja napake. Katero napako je naredil David Urankar, izveste ob ogledu videoposnetka iz oddaje Avtomobilnost.