Povpraševanje po gospodarskih vozilih v EU-ju v letu 2022 ostaja majhno. Foto: BoBo
Povpraševanje po gospodarskih vozilih v EU-ju v letu 2022 ostaja majhno. Foto: BoBo

Povpraševanje po gospodarskih vozilih v Evropski uniji ostaja majhno. Po podatkih panožnega združenja Aceamit je bilo junija registriranih 144.210 vozil, kar je 22,5 odstotka manj kot v istem mesecu lani. Od začetka leta minus znaša že približno petino vozil, saj je bilo registriranih le 817.090 vozil.

Vzrok za tako velik padec v prodaji je nadaljnje zmanjševanje registracij lahkih gospodarskih vozil z maso do 3,5 tone. Omenjena vozila pomenijo večino novih registracij, nasprotno pa se je nekoliko povečalo povpraševanje po velikih in težkih tovornjakih.

Junija so se morali proizvajalci na štirih ključnih trgih Francije, Španije, Nemčije in Italije znova sprijazniti s hudimi padci. Vsi so imeli dvomestno zmanjšanje prodaje, in sicer do 30 odstotkov.

Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je v zadnjem poročilu objavila statistične podatke o prodaji novih vozil v Sloveniji. Junija je bilo prvič registriranih 562 lahkih gospodarskih vozil oz. 22,05 odstotka manj kot junija lani. Med znamkami v vrhu so bili Renault (145), Ford (94) in Citroen (76). Najbolj priljubljeni modeli so bili Citroenov jumper (71), Renaultov master (64) ter Fordov transit custom in Renaultov express (po 48).

V Avtomobilnosti smo se vprašali, kako narediti težka tovorna vozila zelena in dobičkonosna. Vabljeni k ogledu videoreportaže.