Tokrat o varnosti novih, priljubljenosti rabljenih avtomobilov in vlakih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Tokrat o varnosti novih, priljubljenosti rabljenih avtomobilov in vlakih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V oddaji Avtomobilnost smo naredili prerez dogajanja v svetu mobilnosti v zadnjem tednu.

Novica številka ena tokrat prihaja po tirih. Železniški prevozniki Francije, Nemčije, Avstrije in Švice so podpisali namero o vzpostavitvi številnih novih mednarodnih nočnih linij.

Ukrepi seveda niso zelo zahtevni, saj temeljijo na obstoječi infrastrukturi in današnjih vlakih, gre zgolj za korporativne dogovore, podprte s politično voljo. Dogovor je zanimiv, ker predstavlja temelj za vzpostavitev mreže hitrih mednarodnih železniških povezav med velikimi evropskimi mesti, ki bo do leta 2025 ponudile zelo privlačno alternativo krajšim letalskim linijam.

Euro NCAP je podelil tri petice, eno štirico in eno trojko. Foto: Euro NCAP
Euro NCAP je podelil tri petice, eno štirico in eno trojko. Foto: Euro NCAP

V korist varnosti so razbijali avtomobile

Seveda železnica z vsako novo okoljsko analizo samo pridobiva v primerjavi z letalskim prometom – sveža je recimo raziskava Evropske komisije, ki pravi, da je med škodljivimi snovmi, ki jih letalski promet spušča v ozračje, zgolj tretjina ogljikovega dioksida, črni ogljik, saje, vodna para, dušikovi oksidi so še veliko odgovornejši za ogrevanje ozračja zaradi letal.

Euro NCAP je predstavil rezultate preizkusnih trkov sedmih novincev: petkrat so podelili po pet zvezdic, eno štirico in eno trojko. Prvi dve petici sta pričakovano dobila audi A3 in seat leon, seveda podobno tehnično zasnovana avtomobila kot s petimi zvezdicami že ocenjeni golf, a seat leon je od vseh prejel najvišjo oceno 92 odstotkov za varnost odraslih potnikov, kar v Bruslju pripisujejo leonovi maski. Visok prednji del je seveda slabost velikega terenskega poltovornjaka isuzuja D-maxa, ki je kljub temu dosegel najvišjo oceno, ponuja pa tudi sredinsko zračno blazino, ki prepreči udarce med potniki. Sredinska blazina je novost tudi pri novem kia sorentu, pet zvezdic pa je dosegel tudi novi defender, predvsem na račun asistenčnih sistemov. Presenetljivo je zgolj štiri zvezdice prejela električna honda e, nižjo oceno so zakrivili asistenčni sistemi. Hyundai i10 pa lestvico zaokroži s tremi zvezdicami, za nižjo oceno je krivo to, da se je voznikova medenica pri čelnem trku pomaknila pod varnostni pas.

Ameriški Consumer Reports, ki vsako leto ocenjuje zanesljivost avtomobilov prek izkušenj lastnikov, je zaznal številne okvare električnih pogonskih sklopov pri audiju e-tronu, kii e-niro in tesli Y. Foto: Tesla
Ameriški Consumer Reports, ki vsako leto ocenjuje zanesljivost avtomobilov prek izkušenj lastnikov, je zaznal številne okvare električnih pogonskih sklopov pri audiju e-tronu, kii e-niro in tesli Y. Foto: Tesla

Volkswagen se umika iz motošporta

Volkswagen je ukinil svoj motošportni program, ki jim je dal štiri naslove v reliju, trikrat so osvojili Dakar, rekordno so pridirkali na goro Pikes Peak. Tega je zdaj konec. Motošport bo še naprej pomembna veja pri Volkswagnovi znamki SEAT oziroma Cupra, dirkali bodo z električnimi leoni, pa tudi z električnimi terenci, Audi pa se preusmerja. Prekinjajo sodelovanje v formuli E, napovedali so, da bodo šli na Dakar – z električnim dirkalnim terencem. Naj dodamo še, da formulo E zapušča tudi BMW - se je torej prvenstvo znašlo v prvi resni krizi?

Naložbe v elektrifikacijo in digitalizacijo

Mimogrede: iz Audija prihaja tudi vest, da povečujejo proračun za naložbe na 35 milijard evrov – od tega kar 17 milijard za naložbe v razvoj elektromobilnosti. Gre za neposredno nadaljevanje nove strategije izpred nekaj tednov, ko je Volkswagnov koncern oznanil povečanje naložb v razvoj programske opreme.

Volkswagen je ukinil svoj motošportni program. Na fotografiji električni VW za dirko Pikes Peak. Foto: Volkswagen
Volkswagen je ukinil svoj motošportni program. Na fotografiji električni VW za dirko Pikes Peak. Foto: Volkswagen

Volkswagnovo računalniško družbo bo vodil Audijev predsednik uprave Markus Duesmann. Podobno razmišljajo tudi pri Mercedes-Benzu. Nadzorni odbor je namreč podprl namere uprave, da do leta 2025 za investicije nameni 70 milijard evrov, glavnino za elektrifikacijo in digitalizacijo, a velik del tudi za ničelno ogljična gospodarska vozila. Mimogrede: Daimlerjev nadzorni svet po novem vodi Bernd Pischetsrieder, nekdanji predsednik uprave BMW-ja, to bavarsko družbo je moral zapustiti zaradi polomije z nakupom britanskega Roverja, danes že pravzaprav pozabljene znamke, potem pa je bil eden vodilnih menedžerjev v družbi Volkswagen, ki jo je moral zapustiti po sporu s sindikati.

Skok zanimanja za poceni rabljene avtomobile

Nemški avtooglasnik AutoScout24 prek Reutersove raziskave poroča, da se je v tem koronskem času močno povzpela prodaja starih rabljenih avtomobilov, cenejših od 4000 evrov, tudi starejših od 20 let. Avtomobil je seveda postal nadvse pomemben element osebne varnosti in imeti lasten, morda celo z gotovino že odplačan avtomobil je v teh negotovih časih izredno koristna rezerva. Seveda je to slaba novica za okoljevarstvo.

Če vas zanima, katera država je napovedala ukinitev prodaje vozil z motorji na notranje izgorevanje, pa ne spreglejte videoprispevka iz oddaje Avtomobilnost, v katerem smo zbrali še več zanimivih novic.

Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost