Koncern Volkswagen bo v letu 2021 svoji e-ofenzivi sistematično dal dodaten zagon s številnimi novimi popolnoma električnimi modeli, izdelanimi na osnovi modularne platforme za električna vozila (MEB).  Foto: Volkswagen
Koncern Volkswagen bo v letu 2021 svoji e-ofenzivi sistematično dal dodaten zagon s številnimi novimi popolnoma električnimi modeli, izdelanimi na osnovi modularne platforme za električna vozila (MEB). Foto: Volkswagen

Povprečna količina izpustov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer je pri lani prodanih vozilih padla za okoli petino na 99,8 grama, so zapisali v skupini Volkswagen, medtem ko je mejna vrednost, ki jo je postavil EU 95 gramov CO2 na prevožen kilometer.

Volkswagen je še za manj, in sicer za 0,5 grama na kilometer, zgrešil cilj, ki so si ga zastavili evropski proizvajalci. Podatke, s katerimi je postregel nemški avtomobilski velikan, mora potrditi še Evropska komisija. Izvršni direktor Volkswagna Herbert Diess je v pred časom napovedal, da bi lahko cilj zgrešili za do en gram na kilometer.

Družbam, ki ne bodo dosegale okoljskih ciljev, grozijo visoke globe: 95 evrov na prodano vozilo in na povprečje preseženih izpustov ogljikovega dioksida.

Strožja pravila glede izpustov ogljikovega dioksida so v EU-ju v veljavo stopila lani. Cilj za širšo avtomobilsko industrijo sicer znaša 95 gramov na prevoženi kilometer, pri čemer si je vsaka družba postavila lastne cilje, ki so odvisni od njenega položaja na trgu, teže vozil in podobnega. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Strožja pravila glede izpustov ogljikovega dioksida so v EU-ju v veljavo stopila lani. Cilj za širšo avtomobilsko industrijo sicer znaša 95 gramov na prevoženi kilometer, pri čemer si je vsaka družba postavila lastne cilje, ki so odvisni od njenega položaja na trgu, teže vozil in podobnega. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Večja prodaja elektrificiranih modelov

Pri Volkswagnu znižanje emisij povezujejo predvsem z večjo prodajo elektrificiranih modelov. Prodaja elektrificiranih modelov v EU-ju, vključno z Združenim kraljestvom, Norveško in Islandijo, se je v preteklem letu znotraj skupine Volkswagen povečala za več kot štirikrat. Prodanih je bilo 315.400 e-vozil (2019: 72.600). Delež baterijskih električnih vozil (BEV) in priključnih hibridov (PHEV) v okviru skupne prodaje se je dvignil na 9,7 odstotka (2019: 1,7 odstotka).

Diess je ob objavi rezultatov povedal: "Dobro napredujemo na poti do ogljično nevtralnega podjetja. Emisije CO2 novih vozil iz naše ponudbe v EU-ju smo močno zmanjšali. K temu sta veliko prispevali predvsem znamki Volkswagen in Audi s svojo e-ofenzivo. Skupni cilj, določen za našo modelsko paleto za leto 2020, smo minimalno zgrešili. Račune nam je prekrižala pandemija covida-19."

Diess je za naprej optimističen tudi zaradi prihoda večjega števila elektrificiranih modelov na trg že v letu 2021.