Volvo bo v EX30 ponudil dve vrsti baterij, na izbiro bodo tri zmogljive različice. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Volvo bo v EX30 ponudil dve vrsti baterij, na izbiro bodo tri zmogljive različice. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Računalnik na kolesih na primer pomeni tudi kartico namesto klasičnega ključa, tudi sicer je EX30 sinonim za odmik od klasičnih gumbov. Vse informacije pridobivamo prek velikega osrednjega zaslona. Tam je združeno vse, na njem nastavljamo tudi vzvratna ogledala in odpiramo celo predal za rokavice.

Pri Volvu so nam na mednarodni predstavitvi vozila dejali, da so bili dolgo obsedeni z varnostjo, z vsakim detajlom, povezanim z varnostjo. Danes, poleg varnosti, velik fokus namenjajo ekologiji in vzdržnosti. V kabini imate na primer namesto šestih zvočnikov le en velik zvočnik, ki se razteza vzdolž kabine. To prinaša manj zapletov in kompleksnosti pri sestavi avtomobila in nižje stroške, prav tako pa manjši okoljski odtis ob boljšem zvočnem doživetju za potnike.

Med novimi varnostnimi sistemi pri Volvu izpostavljajo asistenta proti trku s kolesarjem pri izvozu in novega parkirnega asistenta, ki skrbi za manevre pravokotnega, prečnega in poševnega parkiranja. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Med novimi varnostnimi sistemi pri Volvu izpostavljajo asistenta proti trku s kolesarjem pri izvozu in novega parkirnega asistenta, ki skrbi za manevre pravokotnega, prečnega in poševnega parkiranja. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Še ena posledica minimalizma in odstranjevanja elementov, povezanih z ekologijo, je manj kablov, kar pomeni nižjo maso in nižjo ceno. Ko imaš veliko maso v baterijah, so vsi ti prihranki še toliko pomembnejši. Zato smo se posvetili tudi najtežjemu delu avtomobila, bateriji.

Dve vrsti baterij

Lahko imamo dva elektromotorja, enega spredaj za prednji par koles in enega zadaj, za zadnji kolesi, v tem primeru imamo štirikolesni pogon. Mogoče je namestiti dva tipa baterij, litij-železofosfatne baterije ali klasične nikelj-mangan-kobaltove baterije. Prve so cenejše in ne zahtevajo redkih kovin, so tudi prijaznejše za uporabo, saj jih lahko popolnoma izpraznimo, lahko pa jih tudi brez strahu, da bi jih na dolgi rok poškodovali, napolnimo do 100 odstotkov. So pa po drugi strani manj zmogljive in tudi zavzamejo več prostora. Z današnjo, klasično baterijo dobimo hitrejše polnjenje in večji doseg, do 500 kilometrov, torej boljše zmogljivosti.
Ne glede na vrsto gradnikov baterij pa Volvo zagotavlja, da boste dobili avtomobil, ki bo tudi Afriki prinašal zgolj dobro voljo.

Notranjost deluje premijsko, čeprav se Volvo v želji po čim nižji ceni ni odpovedal kakovostnim materialom. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Notranjost deluje premijsko, čeprav se Volvo v želji po čim nižji ceni ni odpovedal kakovostnim materialom. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Od rudnikov naprej Volvo svoje kupljene surovine spremlja prek "blockchain tehnologij", tudi zato, ker ima s temi materiali velike načrte. Želi jih imeti v svojih posesti tudi takrat, ko EX30 že dolgo ne bo več vozil po cestah. Novi volvo je torej že zasnovan s ciljem, da bo sestavne dele preprosto ponovno uporabiti, v bistveno večji meri kot doslej.

Naročnina na vozilo

Volvo bo na avtomobile ponujal tudi naročnino. Na nekaterih trgih bo EX30 mogoče najeti celo za manj kot 600 evrov na mesec. Glede na znano dejstvo, da Slovenci novodobne finančne ideje sprejemamo po navadi malce manj pogumno kot v zahodnejših državah, pa bo v Sloveniji EX30 vendarle še na voljo tudi klasično, torej, da ga kupite in na koncu tudi sami prodate.

Vabljeni, da podrobneje volva EX30 spoznate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.