Pri Toyoti poudarjajo, da so ob snovanju druge generacije upoštevali tudi kritike na račun prve, zato zdaj novi mirai ponuja prefinjeno obliko, udobno vožnjo petim potnikom, številne varnostno-asistenčne sisteme in večji doseg. Foto: Toyota
Pri Toyoti poudarjajo, da so ob snovanju druge generacije upoštevali tudi kritike na račun prve, zato zdaj novi mirai ponuja prefinjeno obliko, udobno vožnjo petim potnikom, številne varnostno-asistenčne sisteme in večji doseg. Foto: Toyota

Pred dobrimi dvajsetimi leti so se pri Toyoti odločili za pogumno potezo in svetu ponudili prvi serijski avtomobil s hibridnim pogonom. Če smo bili do takšnega pogona kupci na začetku skeptični, je danes drugače, saj ponujajo hibridno tehnologijo praktično že vse avtomobilske tovarne.

Če se nam zdijo hibridni pogoni danes nekaj popolnoma običajnega, pa je drugače s pogonom na vodikove gorivne celice. Nekaj poskusov je v avtomobilski industriji sicer že bilo, a spet so bolj odločno zgodbo pred petimi leti začeli pri Toyoti z modelom mirai.

Od futurizma k eleganci

Prvi mirai je bil precej futuristično oblikovan avto, zdaj v drugi generaciji pa se kaže v veliko elegantnejši podobi, pri čemer bi brez težav lahko na nosu vozil tudi Lexusovo značko. Zunanji eleganci pohvalno sledi tudi notranjost.

Večja moč, dodaten rezervoar za vodik, zdaj ima kar tri, in boljša aerodinamika pripomorejo k povečanju dosega za 30 odstotkov. Foto: Toyota
Večja moč, dodaten rezervoar za vodik, zdaj ima kar tri, in boljša aerodinamika pripomorejo k povečanju dosega za 30 odstotkov. Foto: Toyota

Novi mirai stoji na popolnoma novi platformi. A kar je še pomembneje, je to, da so pri Toyoti maso razporedili na idealnih 50:50. To pomeni, da v vožnji ni več težav s preobremenjenostjo ali prednjega ali zadnjega dela.
Od predhodnika je večji v vse smeri, razen v višino. Idealno razporeditev mase so dobili tako, da so celotni vodikov sistem namestili spredaj, električni motor pa zadaj.

Tri vodikove jeklenke

Vmes je ostalo dovolj prostora za dodatno jeklenko za shranjevanje vodika. Zdaj so na voljo tri, skupaj je mogoče shraniti 5,6 kilograma vodika, kar je kilogram več kot pri predhodniku in dovolj za 650 km dosega.

Novi mirai je opremljen z litij-ionsko baterijo, ki je nadomestila nikel-metalno enoto, nameščeno v prvi generaciji. Čeprav je dimenzijsko manjša, njena zgoščena energija zagotavlja več moči, poleg tega pa je prijaznejša do okolja. Foto: Toyota
Novi mirai je opremljen z litij-ionsko baterijo, ki je nadomestila nikel-metalno enoto, nameščeno v prvi generaciji. Čeprav je dimenzijsko manjša, njena zgoščena energija zagotavlja več moči, poleg tega pa je prijaznejša do okolja. Foto: Toyota

Prenovljen je tudi sklop gorivnih celic, ki je kompaktnejši, sestavljen iz manjšega števila celic, a ima vseeno več moči, skupno 128 kW, hkrati je za 10 odstotkov povečan izkoristek delovanja.
Električni motor, ki poganja zadnji kolesni par in se hrani prek litij-ionske baterije, ponuja 134 kW ter 300 Nm navora. Dovolj, da pospešek z mesta do 100 km/h traja malo več kot 9 sekund, največja hitrost pa je 175 km/h.

Več o prvih vtisih pa si lahko pogledate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.