Ob prvem preizkusu ariye na cestah in ulicah Stockholma smo ugotovili, da gre za nadpovprečno prostornega križanca. V kabini je premična konzola in res veliko prostora za noge, pri Nissanu pa so posebej za evropski trg tudi nekoliko drugače nastavili podvozje in krmiljenje, da je avto bolj natančno vodljiv in odziven. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Ob prvem preizkusu ariye na cestah in ulicah Stockholma smo ugotovili, da gre za nadpovprečno prostornega križanca. V kabini je premična konzola in res veliko prostora za noge, pri Nissanu pa so posebej za evropski trg tudi nekoliko drugače nastavili podvozje in krmiljenje, da je avto bolj natančno vodljiv in odziven. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Električna ariya in qashqai e-power naj bi po prepričanju Nissana ustrezala potrebam evropskih kupcev na vseh stopnjah njihove pripravljenosti za nakup in vožnjo električnega avtomobila.
Ta dva avtomobila naj bi pomembno prispevala k cilju Nissana, da bodo trije od njihovih v Evropi prodanih avtomobilov vsaj delno električni – in to že čez štiri leta.

Oblika, ki je še ne poznamo

Ariya z novo obliko in vgrajeno tehnologijo odpira novo poglavje v Nissanovi zgodovini. Temelj prihodnjih Nissanovih električnih modelov bo konstrukcijska platforma CMF-EV. Na njej že stoji novi električni megane, zdaj pa je Nissan nanjo postavil kupejevskega križanca.
Nova platforma ponuja številne priložnosti, kakršnih do zdaj pri oblikovanju običajnih avtomobilov niso imeli. Ariya se z obliko takoj loči od klasične Nissanove ponudbe SUV-ov. Za kabino je značilno, da je nadpovprečno prostorna, minimalistična in digitalizirana z velikimi zasloni.

Ariya je zasnovana na novi koncernski platformi CMF-EV. Ponuja dvo- ali štirikolesni pogon ter baterijo zmogljivosti 63 ali 87 kWh. Z večjo baterijo naj bi z enim polnjenjem prevozila tudi več kot 500 kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Ariya je zasnovana na novi koncernski platformi CMF-EV. Ponuja dvo- ali štirikolesni pogon ter baterijo zmogljivosti 63 ali 87 kWh. Z večjo baterijo naj bi z enim polnjenjem prevozila tudi več kot 500 kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Na elektriko, vendar drugače

Z velikim zanimanjem smo pričakali tudi prihod novega pogonskega sklopa e-power. Zanj pri Nissanu pravijo, da je namenjen uporabnikom ali pa avtomobilskim trgom, ki še niso pripravljeni na povsem električno gnan avtomobil.

Qashqai e-power ponuja zgolj električni princip vožnje, ampak tu kakšno priklapljanje na vtičnico ali polnilnico odpade. Za pogon vozila namreč skrbi zgolj elektromotor, bencinski motor pa je popolnoma ločen od koles.

Bencinski motor – gre za 1,5-litrski turbo trivaljnik – skrbi zgolj za proizvodnjo električne energije, ki preko inverterja glede na razmere vožnje bodisi polni baterijo, ali napaja elektromotor ali pa oboje hkrati.
Ta motor je bil posebej razvit za to nalogo. Ima namreč tudi zmožnost spreminjanja kompresijskega razmerja, ki jo je Nissan prvič uporabil pri svoji prestižni znamki Infiniti.

Qashqai e-power naj bi prišel k nam že letos oktobra, ariya pa v začetku prihodnjega leta. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Qashqai e-power naj bi prišel k nam že letos oktobra, ariya pa v začetku prihodnjega leta. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

To pomeni drugačen princip delovanja od klasičnih hibridov, saj razmeroma zmogljiv elektromotor s 140 kilovati moči prinaša značilno odzivnost in zveznost pospeševanja električnih vozil.

Nissan z novim pogonom obljublja odzivno, tiho in učinkovito vožnjo. Ampak mi smo glede na dosedanje izkušnje s hibridi nekoliko skeptični, sploh če želimo od avtomobila tudi nekaj dinamike ali pa recimo vleko prikolice.

Na Švedskem smo se pogovarjali tudi z Nissanovimi strokovnjaki, ki so nam bolj podrobno predstavili nove tehnologije, ki jih lahko že kmalu pričakujemo tudi v vozilih, ki bodo na prodaj v Sloveniji. Vabljeni k ogledu videoprispevka iz oddaje Avtomobilnost.