Novi prius bo na cestah na račun novega dizajna bolj opazen. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Novi prius bo na cestah na račun novega dizajna bolj opazen. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Da je baterija zdaj pod zadnjo klopjo, je res velik dosežek. Ne zgolj zaradi prtljažnega prostora, še veliko bolj zaradi voznih lastnosti. To, da se prius pelje bolje, kot smo bili vajeni doslej, lahko potrdimo že po kratki uvodni vožnji.

Prius po novem res ni več izključno ekoavtomobil, ponuja celo dinamično vožnjo, hkrati pa je na bistveno višjo raven dvignil celo tisto, kar je že doslej ponujal v izobilju, torej udobje, in sploh prijetnost vožnje. Vse to pa so lahko dosegli le z novo platformo, pravijo ji TNGA2. V prihodnjih letih jo bodo dobile tudi vse druge prihodnje toyote.

Danes Toyota uporablja hibridni sistem v skoraj vseh svojih modelih. Zakaj torej ohranjati priusa pri življenju? Preprosto zato, ker je simbol vseh hibridov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Danes Toyota uporablja hibridni sistem v skoraj vseh svojih modelih. Zakaj torej ohranjati priusa pri življenju? Preprosto zato, ker je simbol vseh hibridov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Opazen na cesti

Na mednarodni predstavitvi nismo bili edini, ki smo vprašali, ali bo prius na voljo tudi s samo enim parom bočnih vrat. Silhueta je namreč kupejevska, kljub baterijam v dnu se sedi izredno nizko, nižje kot v električnih avtomobilih. Da je avto tako kupejevsko nizek, pa ni bila zgolj želja oblikovalcev, ampak tudi inženirjev aerodinamike.

Ko potrjujemo, da prius lahko vozi tudi dinamično, s tem še ne pravimo, da je pravi športni avtomobil. Ne, takšnih namenov nima, ostaja eko šampion, ki tudi v hibridnem delovanju pelje več kot pol vožnje samo na elektriko. A hibridno delovanje je po novem zgolj rezerva. Peti prius je namreč priključni hibrid, ki v ospredje postavlja ne zgolj delne, ampak stoodstotno električne vožnje. Odločitev o tem, koliko bo na naši poti te popolnoma električne vožnje, pa je smiselno prepustiti elektronski pameti, ki lahko našo pot optimizira na kar najbolj smotrno rabo energije.

Pri Toyoti so prepričani, da bodo vozniki novega priusa uživali za volanom. V Evropi bo na voljo le priključno-hibridna različica. Toda z močjo 165 kW! Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Pri Toyoti so prepričani, da bodo vozniki novega priusa uživali za volanom. V Evropi bo na voljo le priključno-hibridna različica. Toda z močjo 165 kW! Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Kompaktna baterija

Sistemska moč je 165 kW, 111 kilovatov zmore 2,0-litrski bencinski motor, električni pogonski sklop, ki ga sestavljata elektromotor in planetno gonilo, pa 120 kW. Da peti prius omogoča veliko vožnje na elektriko, v primerjavi s trenutno generacijo je izboljšan za več kot 50 %, ima največ zaslug nova 13,6 kWh litij-ionska baterija, katere celice z višjo energijsko gostoto omogočajo kompaktnejšo zasnovo. Za še večjo energijsko učinkovitost je opcijsko na voljo tudi streha s solarnimi celicami.

Peta generacija priusa bo v Evropi na voljo že to pomlad.

Vabljeni, da jo podrobno spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost. Toyotini strokovnjaki so nam predstavili tudi novosti, povezane s polnjenjem baterije, pa tudi prihranek na servisih, predvsem pri olju.