Ali bo tudi na primeru novega, šestega razreda E Mercedes-Benz izdelal kakšno zbirateljsko različico, je težko pričakovati. Foto: Mercedes-Benz
Ali bo tudi na primeru novega, šestega razreda E Mercedes-Benz izdelal kakšno zbirateljsko različico, je težko pričakovati. Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz razreda E je poslovna limuzina in osrednji model proizvajalca vozil iz Stuttgarta. Razred E je najbolje prodajani model Mercedes-Benza.

Novi mercedes-benz razreda E je model z oznako W214 in velja za šesto generacijo tega modela. Oznako E je mercedes-Benz uvedel leta 1993, ampak modele s takšno idealno kombinacijo velikosti, udobja, zmogljivosti, napredne tehnike in prestiža Mercedes-Benz ponuja pravzaprav že okoli sto let. Naše praktično seznanjanje s predhodniki razreda E smo začeli s tistimi, narejenimi tik po drugi svetovni vojni.

Razred E velja za ikono znamke Mercedes-Benz. Foto: Mercedes-Benz
Razred E velja za ikono znamke Mercedes-Benz. Foto: Mercedes-Benz

Prvi avto, s katerim smo se seznanili, je bil 170 DS, ki z videzom spominja na predvojna vozila, saj je bil razvit v tridesetih letih prejšnjega stoletja. Frank Scheibner, ki je pri znamki Mercedes-Benz zadolžen kot vodja komunikacij za klasična vozila, nam je povedal, da so prodali kar 7000 enot.

Navdušili so nas na različnih področjih

Prvi moderni mercedes srednje velikosti je bil W120 'Ponton' 180 iz leta 1953, ki so ga izdelovali do leta 1962. Ponton je bil elegantna limuzina s štirivaljnim motorjem, ki si je delil tehniko z R121 190 SL iz leta 1955. Leta 1958 se je pojavil W121 190 z večjim motorjem. Do leta 1993, ko se je pojavilo ime razred E, so sledili še W110 – fintail (1961), W114 – strich acht (1968), W123 T (1975) in W124 E 500 (1984).

Mercedes-Benz nam je ob prvi vožnji šeste generacije razreda E omogočil tudi vožnjo z njegovimi predhodniki. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz nam je ob prvi vožnji šeste generacije razreda E omogočil tudi vožnjo z njegovimi predhodniki. Foto: Mercedes-Benz

Med vožnjo starodobnikov se nam je zdelo zelo zanimivo, kako skrajno ozek obračalni krog, ki je še danes značilnost mercedesov, so imeli. In tudi to, da so bili mercedesi iz šestdesetih let neizmerno udobni, popolnoma ustrezni tudi za današnji promet. Še posebej pa nas je navdušila vsakdanja raba starega mercedesa, značilna za model W123.

Prav vse starodobnike vam predstavljamo v zgornji videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost. Predstavljamo pa vam tudi novo generacijo mercedesa razreda E. Vabljeni k ogledu.