Aygo je še naprej v resnici klasičen mestni malček, ki pa je zdaj precej začinjen. Toyota ponuja kar nekaj zanimivih barvnih kombinacij, ki so namenjene tistim, ki želijo na mestnih ulicah z nekoč pregovorno zadržano toyoto danes celo izstopati. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Aygo je še naprej v resnici klasičen mestni malček, ki pa je zdaj precej začinjen. Toyota ponuja kar nekaj zanimivih barvnih kombinacij, ki so namenjene tistim, ki želijo na mestnih ulicah z nekoč pregovorno zadržano toyoto danes celo izstopati. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Aygo je na slovenskih cestah znano ime, saj je zgodovina tega modela dolga že več kot petnajst let. Ampak zdaj se je ta zgodovina začela na novo. Njegovemu imenu so namreč pri toyoti dodali še črko X.

Tako je aygo postal trendovski križanec najmanjšega avtomobilskega razreda in tudi njegova dvobarvna podoba je znak, da morajo biti takšni avtomobili trendovski. Biti morajo "šik" in začinjeni z ličnimi detajli, ker se pač vozijo po mestnih promenadah.

Pnevmatike so zelo ozke, na ayga X pa lahko postavite kar 18-palčna platišča. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pnevmatike so zelo ozke, na ayga X pa lahko postavite kar 18-palčna platišča. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Predvsem preglednejši

Novi aygo X je za dober centimeter bolj oddaljen od tal, ampak kljub črnim plastičnim obrobam blatnikov to nikakor ni avtomobil, ki je namenjen grobemu terenu. To je mestni križanec. Najvidnejša razlika je, da voznik in potniki sedijo 5,5 centimetra višje kot doslej. S pomočjo višjega sedenja bolje vidimo v vse smeri, med vožnjo na mestnih ulicah pa tudi lažje vzpostavimo očesni stik z drugimi udeleženci v prometu, kot so pešci, kolesarji ali vozniki skirojev.

Čeprav gre za toyoto, aygo nima hibridnega pogona. Za pogon skrbi litrski atmosferski trivaljnik, ki ima 53 kilovatov moči. To na prednji kolesni par prenaša prek neskončnostopenjskega menjalnika CVT. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Čeprav gre za toyoto, aygo nima hibridnega pogona. Za pogon skrbi litrski atmosferski trivaljnik, ki ima 53 kilovatov moči. To na prednji kolesni par prenaša prek neskončnostopenjskega menjalnika CVT. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Prava toyota

Aygo v tej generaciji ni več delan v sodelovanju s Citroenom in Peugeotom. To se močno pozna v notranjosti, ki je odslej precej resnejša in bolj dodelana v vseh pogledih. Pa vendar, karakterju primerno so se Japonci vseeno odločili za nekaj domiselnih oblikovnih rešitev.
Ena izmed njih je ta velik oval, ki objema osrednji zaslon na dotik. Prek slednjega lahko upravljamo nov Toyotin sistem, sam pa sem še raje povezal svoj telefon in brezžično uporabljal sistem Android auto. Prostorskih čudežev na zadnji klopi ne pričakujte. Tukaj se bosta dva potnika peljala le zasilno, oken ne moremo v celoti odpreti, še težji pa sta vstopanje in izstopanje zaradi res ozke odprtine, ki jo ponudijo zadnja vrata.

Med drugim imamo na voljo radarski tempomat in sistem za samodejno držanje sredine voznega pasu, ki povsem zadovoljivo delujeta, pa polne LED-žaromete in navsezadnje zelo močan zvočni sistem. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Med drugim imamo na voljo radarski tempomat in sistem za samodejno držanje sredine voznega pasu, ki povsem zadovoljivo delujeta, pa polne LED-žaromete in navsezadnje zelo močan zvočni sistem. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Prtljažnik pa je z 231 litri prostornine za mestne malčke celo nadpovprečen, zanimivo rešitev pa predstavlja ta lahka in mehka prtljažna polica, ki jo zelo preprosto vržemo na dno prtljažnika.

Celoten test, kjer smo se posvetili tudi novi strehi in vožnji, si lahko ogledate v video reportaži iz oddaje Avtomobilnost.