S sončno elektrarno lahko poskrbimo za neodvisnost od cen električne energije, ne le za ogrevanje vode, kuhanje, ampak tudi za vožnjo avtomobila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
S sončno elektrarno lahko poskrbimo za neodvisnost od cen električne energije, ne le za ogrevanje vode, kuhanje, ampak tudi za vožnjo avtomobila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ni vseeno, kje smo pridobili energijo, ki poganja električne avtomobile. Smo jo pridelali na strehi lastne hiše ali jo je pridelala termoelektrarna? In prav to vprašanje je odločilno, ko tehtamo, ali je električni avto bolj čist od bencinskega.

V Avtomobilnosti smo se tokrat osredotočili na prve, neposredne učinke sončne elektrarne za uporabnika.

Dobro se sliši: Brezplačna vožnja na elektriko

Dušan Lukič, vodja elektromobilnosti pri Porsche Slovenija, je za Avtomobilnost povedal: "Če imaš sončno elektrarno za polnjenje svojega avtomobila, si energetsko neodvisen. To pomeni, da energijo pridelaš sam, da ti je na voljo in da potem strošek prevoženega kilometra ni odvisen od tega, kaj se dogaja na mednarodnih trgih z energijo, kakšne so na koncu cene kilovatne ure za gospodinjstvo. Če imamo klasičen bencinski avtomobil s porabo šest litrov na 100 prevoženih kilometrov, je to strošek v današnjih časih skoraj 10 evrov. Če to prevedemo na električni avto, ki ima ekvivalent porabe tudi, če smo zelo črnogledi, 20 kilovatnih ur na 100 prevoženih kilometrov, je to pri današnjih cenah še vedno samo dva evra. Ko pa imamo enkrat sončno energijo iz svoje strehe, iz sončne elektrarne, ki se že tako ali tako poplača s tem, ko prihranimo tudi pri energiji za samo gospodinjstvo, pa je strošek praktično nič."

Na poti proti energetski samozadostnosti je še nekaj preprek. Če imamo električni avto z veliko baterijo, bomo morali imeti tudi veliko streho. In dobro je, da je ta streha pravilno obrnjena. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Na poti proti energetski samozadostnosti je še nekaj preprek. Če imamo električni avto z veliko baterijo, bomo morali imeti tudi veliko streho. In dobro je, da je ta streha pravilno obrnjena. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Če je streha obrnjena na jug, bo elektrike več

Seveda se energetska neodvisnost in brezplačni kilometri dobro slišijo. Ampak, kako naj vemo, da je naša hiša sploh primerna za postavitev sončne elektrarne? Pred odločitvijo je pomembno, da izračunamo njen energetski potencial.

V Moonovem spletnem orodju smo zato najprej izrisali približno površino strehe brez oken in dimnikov, dodali povprečen mesečni strošek elektrike in še model električnega vozila, s katerim bomo letno prevozili 20 tisoč kilometrov.

Orodje s spletnim izračunom ugotovi, koliko energije bomo potrebovali, nato pa svetuje, kako zmogljivo sončno elektrarno in kako velik zalogovnik bomo potrebovali, da se bomo lahko vozili zeleno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Orodje s spletnim izračunom ugotovi, koliko energije bomo potrebovali, nato pa svetuje, kako zmogljivo sončno elektrarno in kako velik zalogovnik bomo potrebovali, da se bomo lahko vozili zeleno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

"Sistem glede na vnesene podatke izračuna, kakšna naj bo moč sončne elektrarne. Ko izračunamo tudi strošek električne polnilnice za električni avtomobil, nam izračun pokaže strošek naložbe in tudi čas, ki bo potreben, da se bo naložba povrnila. Pri tem pa je treba vedeti, da je življenjska doba elektrarne 30 let," pravi sogovornik.

Lukič dodaja, da je to popolnoma realen izračun, saj nato tudi njihovi strokovnjaki glede na realno osončenost strehe in druge podatke natančno izračunajo, koliko bi stala sončna elektrarna, ki jo potrebujete, da boste samooskrbni z elektriko, tudi če vozite električni avto. Če je streha obrnjena na zahod ali sever, je število sončnih panelov, potrebnih za zadostitev potreb po samooskrbi, povsem drugačno, kot če je streha obrnjena na jug ali jugozahod, kar je najboljša orientacija.

Vabimo vas k ogledu videoprispevka iz oddaje Avtomobilnost.