Obisk slavne dirke 24 ur Le Mansa smo na Avtomobilnosti izkoristili za pogled v zakulisje dela inženirjev. Kako dirkanje vpliva na razvoj visokozmogljivih pnevmatik. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Obisk slavne dirke 24 ur Le Mansa smo na Avtomobilnosti izkoristili za pogled v zakulisje dela inženirjev. Kako dirkanje vpliva na razvoj visokozmogljivih pnevmatik. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V Le Mansu dirkajo že od leta 1923, skoraj 100 let. Tu se niso rojevali zgolj dirkaški prvaki, ampak so se v dirkalnikih preizkušale številne tehnologije, vključno s pnevmatikami. Zaradi podatkov, ki jih inženirji pridobijo na dirkališču, so danes cestne pnevmatike pri večjih hitrostih in v vseh razmerah vse bolj vzdržljive.

Dirka presežkov

13,6 kilometra dolg krog ima 18 levih in 20 desnih ovinkov. "To dirko sem si pa res želel videti, jo izkusiti. Ker pri 24 urah Le Mansa ne gre samo zato, da dirkači nabirajo kroge in se prehitevajo, tisto je formula ena, zgolj en navaden dvourni rock koncert. Le Mans ima nekaj več. Je bolj kot poletni festival, za vikend doživetje, za noč, ki ima seveda svojo moč, pa seveda za čarobno atmosfero, ki se vsakič splete," je po letošnjem obisku dirke dejal urednik Avtomobilnosti Miha Merljak, ki je raziskal, kako pnevmatike napredujejo s pomočjo dirkanja na tako zahtevni vztrajnostni diri.

Mike McGregor pravi, da nekatere ekipe z enim kompletom pnevmatik prevozijo tudi 700 kilometrov. V cestni vožnji to pomeni, da se pnevmatika na našem civilnem vozilu, ko bomo konec tedna zapeljali na dirkališče, ne bo obrabila, da bi jo morali po koncu dirkalnega dne zamenjati. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Mike McGregor pravi, da nekatere ekipe z enim kompletom pnevmatik prevozijo tudi 700 kilometrov. V cestni vožnji to pomeni, da se pnevmatika na našem civilnem vozilu, ko bomo konec tedna zapeljali na dirkališče, ne bo obrabila, da bi jo morali po koncu dirkalnega dne zamenjati. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Raj za inženirje

Govoril je z Goodyearovim strokovnjakom za razvoj zmogljivih pnevmatik Mikom McGregorjem, ki nam je razložil, kakšen izziv je vsako leto pred inženirji. "Dirka za 24 ur Le Mansa je posebna v več pogledih. Na tem dirkališču je lahko meseca maja minus štiri stopinje Celzija, ali pa +35 stopinj. To je za nas velik izziv. Poleg tega dirkači vseh 24 ur vozijo na limitu, pnevmatike obremenjujejo bolj, kot je sposoben kdor koli na cesti. Ekipe en komplet pnevmatik uporabljajo tudi za 700 kilometrov dirke."

Pokukajte z nami v zakulisje slavne vztrajnostne dirke. Pripravili smo zanimivo videoreportažo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pokukajte z nami v zakulisje slavne vztrajnostne dirke. Pripravili smo zanimivo videoreportažo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

McGregor pravi, da so dirkališča najboljši testni poligon za razvoj visokozmogljivih cestnih pnevmatik, saj s pomočjo mikročipov in današnje tehnologije, ki jo uporabljajo za razvoj pnevmatik pri Goodyearju dobijo številne podatke, ki jih potem uporabijo pri izdelavi cestnih gum. Danes so pnevmatike že tako tehnično izjemne, da je njihova uporaba tako vsestranska, da lahko po besedah sogovornika z njimi zapeljete na "track day" na dirkališče in jih ne boste obrabili do te mere, da bi jih morali vreči stran, ampak se lahko iz dirkališča brez težav zapeljete na izlet, v službo ali po opravkih.

Še več pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost, kjer smo si pobliže ogledali tudi zakulisje 24 ur Le Mansa. Vabljeni k ogledu.