Logična tržna strategija avtomobilskih tovarn je, da poskušajo pri kupcih sprožiti refleks pozitivne asociacije. To je še posebej pomembno pri pomembnih novih produktih, ki so tako ali drugače tvegani. To vidimo tudi pri Renaultu, enako naj bi se v prihodnje zgodilo pri Volkswagnu. Ford je v tem smislu ravnal enako. Na cestni križanec je dal prepoznavne elemente pravega mustanga in mu dal ime mustang mach-E. Eno in drugo je bilo dovolj, da je razburil javnost in pritegnil pozornost, kar so pri Fordu s prvim električarjem tudi želeli. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak
Logična tržna strategija avtomobilskih tovarn je, da poskušajo pri kupcih sprožiti refleks pozitivne asociacije. To je še posebej pomembno pri pomembnih novih produktih, ki so tako ali drugače tvegani. To vidimo tudi pri Renaultu, enako naj bi se v prihodnje zgodilo pri Volkswagnu. Ford je v tem smislu ravnal enako. Na cestni križanec je dal prepoznavne elemente pravega mustanga in mu dal ime mustang mach-E. Eno in drugo je bilo dovolj, da je razburil javnost in pritegnil pozornost, kar so pri Fordu s prvim električarjem tudi želeli. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak

Ali je določen model avtomobila zanimiv, v novinarskih testih pogosto ocenjujemo tudi s pomočjo oči. In za forda mustanga macha-E lahko potrdimo, da ima karizmo. Ne le zaradi imena, tudi zaradi oblike, ki med našim supertestom privablja številne poglede.

Po našem pozivu pred tednom dni pa so prišla tudi številna vprašanja. Več komentarjev se je obregnilo ob izbrano ime in smiselnost električnega SUV-vozila z obljubljenim dosegom "le" 400 kilometrov. Obe vprašanji smo seveda pričakovali, saj smo si jih že ob napovedi Forda, da bo predstavil električnega mustanga, takoj zastavili že sami. Nekatera vaša vprašanja pa so bila tudi precej inovativna. Tudi zato smo veseli, da je z nami supertestni mustang, da spoznamo, ali v novo električno podobo in prodajno zgodbo prinaša tudi bogato mustangovo bencinsko filozofijo. V vozniškem smislu se kaže, da ima nekaj mustanga v sebi, drugačnega.

Zakaj so ga poimenovali mustang?

Sebastjan Plevnjak, ki je tudi član žirije za evropski avto leta, je v videu, v katerem odgovarjamo na vaša vprašanja, razpredal o imenu mustang. Ugotovil je, da gre tudi za prodajno tehniko. V času hiperelektrifikacije je takih primerov v svetu avtomobilizma več. Tradicionalne in uveljavljene avtomobilske znamke z modeli, ki so si skozi več modelskih generacij in desetletji ustvarili samostojno uveljavljeno ime, posegajo po istem modelu promocije novih in v resnici povsem drugačnih vozil. Renault, na primer, je že tak primer, enako smo med vrsticami izvedeli tudi na predstavitvah električnih volkswagnov. Na ta način gradijo most med tradicionalnimi prodajnimi uspešnicami, ki jih vsi dobro poznamo in novimi električnimi modeli, ki so praviloma v vseh pogledih povsem drugačni avtomobili, a se poskušajo s pomočjo znanih in uveljavljenih imen hitreje približati in prikupiti kupcem, ki jim električna vozila še niso tako blizu.

Raziskave so pokazale, da več kot 90 % voznikov na dan prevozi manj kot 80 kilometrov. Standardni doseg baterije mustanga macha-E bi moral po tej logiki zadostiti potrebe večine voznikov, po vsem svetu. Seveda se vedno najde majhen odstotek takih, ki odstopajo od povprečja. Potem so tu še občasne variacije, ko se odpravimo na morje, na smučarske počitnice, ali daljše potovanje. Te priložnosti niso zelo pogoste. Tako lahko strnemo, da s standardno baterijo vse poti načrtujemo, si pripravimo načrt in se vsem nevšečnostim izognemo v velikem loku. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak
Raziskave so pokazale, da več kot 90 % voznikov na dan prevozi manj kot 80 kilometrov. Standardni doseg baterije mustanga macha-E bi moral po tej logiki zadostiti potrebe večine voznikov, po vsem svetu. Seveda se vedno najde majhen odstotek takih, ki odstopajo od povprečja. Potem so tu še občasne variacije, ko se odpravimo na morje, na smučarske počitnice, ali daljše potovanje. Te priložnosti niso zelo pogoste. Tako lahko strnemo, da s standardno baterijo vse poti načrtujemo, si pripravimo načrt in se vsem nevšečnostim izognemo v velikem loku. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak

Tako velik, pa samo 400 kilometrov dosega?

Podobno je pri obliki, velikosti avta in zmogljivosti oziroma dosegu, ki ga omogoča baterija. To je drugo najpogosteje omenjeno vprašanje. Mustang prihaja na trg z dvema različno velikima baterijama, pri kateri večja že meri na to, da bi lahko bil tak za marsikoga primeren tudi kot prvi avto pri hiši. Pri drugi, standardni velikosti baterije, pa so se pri Fordu ravnali povsem analitično tržno in dali na trg velik avto, s poudarjenim dizajnom, funkcionalnostjo, imidžem in električnim dosegom, ki v resnici zadosti zelo velikemu številu kupcev, ki danes SUV -bencinske in dizelske modele uporabljajo za kratke mestne ali primestne dnevne poti. Mach-E jim je z dosegom 400 kilometrov ali raje 300 kilometrov, v mrzlih dneh suvereno kos.

Prednost supertesta je, da mustanga macha-E preizkuša celotna redakcija, ki ima različne vozniške navade, vsakodnevne poti, tudi različne vozniške apetite. Zato si lahko delimo mnenja in izkušnje in mustanga macha-E spoznamo še v drugi luči. Testni voznik Andrej Brglez pravi, da Ford pozna svoje kupce, pa tudi analize običajnih dnevnih časovno prostorskih migracij so več kot zgovorne. Tudi v svetovnem smislu se vse pogosteje pojavlja podatek, da več kot 90 % voznikov na dan prevozi manj kot 80 kilometrov, kar pa je za doseg mustanga, tudi s standardno baterijo, več kot dovolj.

Mustang mach-E je glasnik legendarne narave najbolje prodajanega športnega avtomobila na svetu. Zdaj je na voljo tudi uporabnikom povsem električnih vozil, s tem nagovarja povsem drug segment kupcev in ne skruni legende, temveč jo komplementarno dopolnjuje. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak
Mustang mach-E je glasnik legendarne narave najbolje prodajanega športnega avtomobila na svetu. Zdaj je na voljo tudi uporabnikom povsem električnih vozil, s tem nagovarja povsem drug segment kupcev in ne skruni legende, temveč jo komplementarno dopolnjuje. Foto: MMC RTV SLO/Sebastjan Plevnjak

Zunanja podoba je danes pomembna

Na smučarijo z električnim avtomobilom

Voditelj Avtomobilnosti David Urankar se je z mustangom mach-E odpravil v tujino na smučanje. Kakšne so bile izkušnje, lahko pogledate tukaj.

Vendar pa mustang-mach E ne bo množični avto pri naših cenah, saj je nišni, oblikovno vpadljiv avto, ki meri na zgolj en del teh kupcev. Je že res, da statistično gledano, avto stoji več kot 20 ur na dan in da z njim povprečno ne prevozimo več kot 80 kilometrov na dan, ampak za kupce vozil je vse pomembneje, na kakšen način prevozimo razdaljo. Tudi to, kako velik je avto, je zelo pomembno vprašanje. Trend je očiten, v večjih mestih opažamo vse več velikih ali vsaj srednje velikih športnih terencev. Kot večina drugih podobnih trendov je tudi ta prišel iz ZDA in v njem ne smemo iskati posebne okoljske ali trajnostne logike, a tako je. In pri Fordu so šli z mustangom mach-E prav v to smer in kupcem ponudili premijsko, dizajnersko, udobno, enostavno uporabno in markantno električno alternativo. Niso edini in zagotovo bodo sledili še drugi. To je poskus za svet, ki je pri nas v kupnem smislu majhen. Vendar je svet poln velikih mest, v katerih ogromno ljudi dela kratke poti, a v velikem “avtomobilskem” slogu. Napoved, da bo prostora za tovrstne premijske avtomobile tudi pri nas vedno več, pa tudi ni posebej tvegana.

Kužek zagotovo ni na elektriko

Pod zadnjo objavo, na kateri je ob mustangu machu-E zablestel tudi pes, se je pojavilo več vprašanj, katere pasme je prikupni kuža, ki se je postavil pred objektiv fotoaparata? Nekaj ugibanj je šlo v smer, da kuža deluje kot dolgodlaki ptičar, da je morda irski seter ali pa da je posrečena mešanica. Nam pa se je zdel zelo posrečen komentar, da kuža zagotovo ni električne pasme. In res ni. Pa tudi mešanka ni. Kuža je rodovniška psička ter naša zunanja sodelavka. Videli ste jo lahko že v prispevku “Ne bodimo lahkomiselni”, ki govori tudi o tem, kako varno prevažati kužke. Vabljeni k ogledu videa.