Tatvine avtomobilov in avtomobilskih delov so se med pandemijo korone zmanjšale – po podatkih nemškega zavarovalniškega združenja (GDV) pa so se leta 2022 znova znatno povečale. Foto: MMC RTV SLO/Porsche
Tatvine avtomobilov in avtomobilskih delov so se med pandemijo korone zmanjšale – po podatkih nemškega zavarovalniškega združenja (GDV) pa so se leta 2022 znova znatno povečale. Foto: MMC RTV SLO/Porsche

Leta 2022 je bilo v Nemčiji ukradenih več kot 14.000 avtomobilov. Predvsem Berlin je tarča tatov vozil, poroča nemški Bild. Drugače je na Spodnjem Saškem.

Strokovnjaki iz različnih oddelkov z roko v roki povečujejo pritisk na iskanje storilcev ali skupin storilcev. Dolge zaporne kazni za člane združbe, ki so bili aretirani v tujini in izročeni v Spodnjo Saško, so od leta 2015 povzročile precejšen padec števila primerov tatvin, trdijo policisti posebne enote, imenovani "Soko Kfz". Policisti sodelujejo tudi z oblastmi iz drugih držav, kot je Poljska.

Avtomobile običajno ukradejo dobro organizirane tolpe in jih odpeljejo v Vzhodno Evropo. “Bild” opisuje taktiko ugrabiteljev avtomobilov: “Tolpe čez dan vstopijo v Nemčijo, običajno gre za tri osebe. V zgodnjih večernih urah mora 'iskalec' izslediti avtomobile, ki jih bodo ukradli. V avtomobila vdrejo med 1. in 4. uro zjutraj," poroča Bild. Revizijske poti vodijo na Poljsko po različnih avtocestah. Zanimivo je, da so električna vozila, čeprav imajo precejšnjo vrednost, popolnoma nezaželena. Kradejo skoraj izključno vozila z motorji z notranjim zgorevanjem.

Po poročanju Bilda je razlog slaba polnilna infrastruktura v Vzhodni Evropi, zato tam ni povpraševanja po ukradenih teslah, taycanih ali e-tronih. Poleg tega se tatovi pogosto bojijo, da se jim bo med begom izpraznila baterija. Če električni avtomobil ukradejo na primer na Spodnjem Saškem, bi se lahko baterija izpraznila še pred mejo s Poljsko, piše Bild. "Tatovi se nimajo časa voziti do polnilne postaje," pravi Henning Hauswald, vodja "Soko Kfz".