Škoda kodiaq druge generacije bo predvidoma uradno luč sveta ugledala konec letošnjega leta, prodaja pa se bo začela v začetku leta 2024. Foto: Škoda
Škoda kodiaq druge generacije bo predvidoma uradno luč sveta ugledala konec letošnjega leta, prodaja pa se bo začela v začetku leta 2024. Foto: Škoda

Po navadi avtomobilistični novinarji preskusimo končni produkt in podamo oceno. Pri tem so pristojni za produkt v pričakovanju in na trnih, ali so dobro opravili delo.

Jasno, hvala godi, graja pa seveda ne, sploh če se določenih stvari ne da več odpraviti. Tokrat so se pri Škodi odločili, da bodo novega kodiaqa dali v roke novinarjem, še preden bodo dokončno zapakirali paket in ga odposlali novim kupcem. To ne pomeni, da bi v primeru prevelike graje novinarjev spreminjali obliko ali kaj podobnega, a če do resne zamere zares pride, se to takoj postavi na prvo mesto sprememb pri naslednji prenovi.

K sreči so jo Čehi tokrat odnesli več kot le dobro. Oblikovno so kodiaqa zgolj malenkostno spremenili, saj potrebe po drastičnih spremembah zares ni bilo. Tako je avto zdaj za 61 milimetrov daljši, kar bo godilo predvsem potnikom v tretji vrsti, ki imajo po novem za 15 milimetrov več prostora nad glavami (skupaj 920 milimetrov). Drugačna je prednja maska, kjer so mesto dobili še popolnoma novi LED-matrični žarometi, ki so po novem ozaljšani z obarvanim kristalastim elementom, imenovan crystallinioum.

Kot je že v navadi, bo tudi novi kodiaq ponujal številčne
Kot je že v navadi, bo tudi novi kodiaq ponujal številčne "preproste pametne" rešitve, hkrati bo še izdatneje opremljen z najnovejšimi varnostno-asistenčnimi sistemi, ki ga bodo naredili še varnejšega in uporabnejšega. Foto: Škoda

Novosti v kabini

Precej boljši občutek daje novi kodiaq v notranjosti. Najopaznejša novost je prestavna ročica, ki je po vzoru električnih volkswagnov prestavljena ob volanski obroč. Zamisel ni slaba, seveda pa ni nova, saj so pred desetletji avtomobili že imeli menjalnike ob volanskem obroču. Takrat predvsem zato, da je bilo več prostora za potnike, ko so spredaj tako lahko sedeli trije potniki, zdaj, recimo v kodiaqu, ko ni več klasične prestavne ročice, je več prostora za organizacijo sredinske konzole.

Čeprav je ta zdaj bolj prefinjena in čista, ponuja vsaj za današnje uporabnike zelo dobrodošlo rešitev – predal za brezžično polnjenje mobilnega telefona se ponaša s 15-vatno močjo polnjenja, hkrati pa lahko polni dva telefona. Večja moč pomeni več segrevanja. Da se telefoni ne bi pregrevali, je predal dodatno hlajen na spodnji strani. Nad sredinsko konzolo je postavljen popolnoma nov in velik, na dotik občutljiv zaslon, ki smo ga sicer na kratko videli ob predstavitvi, med vožnjo v testnih avtomobilih pa so bili skrbno zakriti, saj njihova vsebina še ni dokončna.

Prvič v Škodini zgodovini bodo na voljo samo samodejni menjalniki, ročni se zaradi vse manjšega povpraševanja kupcev umikajo iz proizvodnje. Foto: Škoda
Prvič v Škodini zgodovini bodo na voljo samo samodejni menjalniki, ročni se zaradi vse manjšega povpraševanja kupcev umikajo iz proizvodnje. Foto: Škoda

Le še samodejni menjalniki

Precej novosti je tudi pri pogonih. Prvič v Škodni zgodovini bodo na voljo samo samodejni menjalniki, ročni se zaradi vse manjšega povpraševanja kupcev umikajo iz proizvodnje. Večina motorjev je že znanih, bencinski in dizelski bodo ponujali moči od 110 kW do 150 kW, novost pa je priključno-hibridni pogon. Sistemska moč bo predvidoma 150 kW, a bolj kot to je zanimivo, da bo hibridni sklop ponujal več kot 100 kilometrov električne vožnje, kar bo zlahka zadovoljilo dnevne potrebe. Baterijo z zmogljivostjo 25,7 kWh bo mogoče na polnilnici polniti z močjo 11 kW, dobrodošla novost pa je povečana moč polnjenja na hitrih polnilnicah, kjer bo z največjo močjo polnjenja do 50 kW povsem izpraznjena baterija napolnjena v dobre pol ure.

Novost je priključno-hibridni pogon. Sistemska moč bo predvidoma 150 kW, a bolj kot to je zanimivo, da bo hibridni sklop ponujal več kot 100 kilometrov električne vožnje, kar bo zlahka zadovoljilo dnevne potrebe. Foto: Škoda
Novost je priključno-hibridni pogon. Sistemska moč bo predvidoma 150 kW, a bolj kot to je zanimivo, da bo hibridni sklop ponujal več kot 100 kilometrov električne vožnje, kar bo zlahka zadovoljilo dnevne potrebe. Foto: Škoda

Med testnimi vožnjami hibridnega pogona žal še ni bilo mogoče preizkusiti, a zagotovo je s 100-kilometrskim električnim dosegom to zelo eleganten prehod od klasičnega do električnega motorja.

Preostali motorji so bolj kot ne znani. Bencinski potrebujejo zaradi velikosti in mase več priganjanja, zato se dizelski, predvsem na račun večjega navora, zdijo za marsikoga še vedno boljša izbira. Četudi podvozje še ni bilo popolnoma uglašeno, se je novi kodiaq zelo izkazal med dinamično vožnjo po ovinkasti cesti, malo manj pa mu – vsaj za zdaj – godijo ležeči policaji in slaba cestna infrastruktura pri majhnih hitrostih. A glede na to, da je podvozje še na razvojni fastopnji, Škodni inženirji obljubljajo, da bodo do začetka prodaje odpravili tudi te pomanjkljivosti.