Ogrevanje pasu zagotavljajo tanke grelne tuljave, ki so vtkane v tekstilno strukturo varnostnega pasu. Tudi zato se ne razlikuje od klasičnega – ne po funkcionalnosti ne po debelini. Foto: ZF
Ogrevanje pasu zagotavljajo tanke grelne tuljave, ki so vtkane v tekstilno strukturo varnostnega pasu. Tudi zato se ne razlikuje od klasičnega – ne po funkcionalnosti ne po debelini. Foto: ZF

Energija, ki jo električni avtomobili porabijo za ogrevanje, skrajša njihov doseg. Zato se dobavitelji sistemov in opreme avtomobilski industriji posvečajo razvoju posameznih elementov v vozilih, ki pomagajo k večanju dosega.

Doseg električnega avtomobila, tudi tistega, ki mu pomaga toplotna črpalka, se v mrzlem vremenu lahko skrajša tudi za 30 odstotkov. Tudi zato se v električnih avtomobilih namesto klasičnega gretja pogosto uporablja ogrevane sedeže ali volan. Te naprave porabijo manj energije kot klimatske naprave. V prihodnje pa bi jim lahko bil v pomoč še en pripomoček, ki prihaja z znanim nemškim dobaviteljem za avtomobilsko industrijo – podjetjem ZF Friedrichshafen.

Sistem ogrevanih pasov naj bi skupaj z ogrevanimi sedeži in volanom podaljšal doseg v mrzlih dneh za 15 odstotkov. Foto: ZF
Sistem ogrevanih pasov naj bi skupaj z ogrevanimi sedeži in volanom podaljšal doseg v mrzlih dneh za 15 odstotkov. Foto: ZF

Kot klasični pasovi

Čeprav podjetje poznamo predvsem po menjalnikih, je vse bolj usmerjeno v elektromobilnost. ZF je razvil ogrevane varnostne pasove. V podjetju trdijo, da lahko ta rešitev skupaj z ogrevanimi sedeži in ogrevanim volanom podaljša doseg električnih avtomobilov pozimi za 15 %.

Ogrevani pasovi se na prvi pogled ne razlikujejo od klasičnih varnostnih pasov. To pa zato, ker so žice, ki so grelni vodniki, vtkane neposredno v pas. Tudi pri varnosti ni kompromisov. ZF trdi, da ni več nobenih ovir za serijsko proizvodnjo ali uporabo v avtomobilih. Razlike v montaži naj bi bile minimalne.