Združevanja v različnih oblikah in obsegih so danes v avtomobilski industriji postala stalnica. To velja tudi za mitsubishi ASX. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Združevanja v različnih oblikah in obsegih so danes v avtomobilski industriji postala stalnica. To velja tudi za mitsubishi ASX. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Mitsubishi ASX je luč sveta ugledal leta 2010 kot razmeroma majhen športni terenec. Ta Mitsubishijev vstopni SUV je v dvanajstih letih dočakal kar štiri prenove in v resnici se z različnih trgov po svetu še ni poslovil.

Poslovil pa se je z evropskega trga, kjer je nastopil čas za drugo generacijo, s katero bo ta proizvajalec skušal okrepiti svojo navzočnost na stari celini. In ta, druga generacija, je videti zelo znano. Novi ASX prihaja iz španskega Valladolida – z istega proizvodnega traku kot priljubljeni Renaultov model captur.

In tega se s svojo obliko niti ne trudi zakriti, saj je ta pri obeh modelih praktično identična. Da pripada drugi znamki, ASX nakazuje le z nekaj oblikovnimi detajli, predvsem pa z logotipi.

Čeprav v svetu avtomobilizma danes vse bolj pogrešamo pravo raznolikost med modeli, pa združevanja v osnovi še ne pomenijo nič slabega. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Čeprav v svetu avtomobilizma danes vse bolj pogrešamo pravo raznolikost med modeli, pa združevanja v osnovi še ne pomenijo nič slabega. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

In enako velja za notranjost avtomobila, kjer edini razliki predstavljata Mitsubishijeva logotipa na volanskem obroču in osrednjem zaslonu.

ASX zaradi zavezništva še naprej v Evropi

Ozadje nastanka tega modela seveda tiči v zavezništvu Renault-Nissan-Mitsubishi, v katero se je zadnji vključil leta 2017. Namen zavezništva tiči v skupnih naložbah, skupnem razvoju, pa tudi v racionalizaciji poslovanja. In tako bi bil razvoj novega vstopnega SUV-ja za evropski trg za znamko Mitsubishi očitno nesmiseln.

Zavezništvo si je med seboj razdelilo področja oziroma segmente vozil, kjer ima določen proizvajalec vodilno vlogo, preostala dva pa mu sledita. In seveda, Mitsubishijevo področje zajema drugačne avtomobile od takšnih, ki tradicionalno domujejo na evropskih cestah.

Dober primer združevanja je bencinski motor, ki je poganjal ASX-a, ki smo ga testirali. Gre namreč za 1,3-litrski turboštirivaljnik, ki je bil razvit v sodelovanju zavezništva z Daimlerjem in ga lahko najdemo tudi v vstopnih modelih znamke Merecedes-Benz. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Dober primer združevanja je bencinski motor, ki je poganjal ASX-a, ki smo ga testirali. Gre namreč za 1,3-litrski turboštirivaljnik, ki je bil razvit v sodelovanju zavezništva z Daimlerjem in ga lahko najdemo tudi v vstopnih modelih znamke Merecedes-Benz. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Captur je bil predstavljen že leta 2019 in tako ASX na trg prinaša preverjeno tehniko. In po naši osvežitvi izkušnje lahko sklenemo, da je ta avtomobil še naprej dovolj svež.

Ta avtomobil lahko prepriča s svojo prostornostjo v kompaktni embalaži, lahko prepriča z naprednimi asistenčnimi sistemi ali pa voznim udobjem, ki je primerno tudi za slovenske, pogosto podpovprečno kakovostne ceste.

Nekdanji vstopni Mitsubishijev SUV je imel tudi štirikolesni pogon, ki pa ga druga generacija seveda nima. V čem je smisel ponuditi identičen avto z dvema različnima značkama. To so nam razložili pri Mitusbihiju. Vabljeni k ogledu videoreportaže.