N'Toko je s svojimi ritmi znova poskrbel za dvig vzdušja v Katedrali Kina Šiške. Foto: MMC RTV SLO/K. K.
N'Toko je s svojimi ritmi znova poskrbel za dvig vzdušja v Katedrali Kina Šiške. Foto: MMC RTV SLO/K. K.
Dubzilla
Da dub še zdaleč ni zastarel pri nas, so opozarjali Dubzilla. Foto: MMC RTV SLO/K. K.
Byetone
Za spoj vizualne in avdioumetnosti, kakršne ne vidimo na naših tleh vsak dan, je skrbel Byetone. Foto: MMC RTV SLO/K. K.
Tresk#3
Pestro je bilo tudi v preddverju Katedrale. Foto: MMC RTV SLO/K. K.

Trčenje dveh svetov - glasbenega in založniškega - je v okviru festivala Tresk#3 prvi dan ponudilo raznolik vpogled v delovanje obeh ter dvomljivce zvečer opomnil, zakaj se je vredno boriti za oba.

Sproščeno vzdušje, stojnice z vinilkami, zgoščenkami, revijami ... Center urbane kulture Kina Šiške se je za dva dni prelevil v raj za domače glasbofile. Festival Tresk#3 v soorganizaciji Radia Študent in Kina Šiške namreč ponuja pogled v dogajanje na slovenskem glasbenem dogajanju - tistemu, ki stoji za zastorom čezmerne komercializacije ter ohranja dobršno mero pristnosti in še več.
Za širšo množico vabljivejši je bil večerni del, ko so se na odru Katedrale Kina Šiške od pol desete ure zvečer začeli izmenjavati Oknai, Dubzilla, Byetone ter za številne najbolj pričakovan nastop N'Toka (ki se mu je pridružil BeatMyth). A kljub temu je davek prikrivanja koncertov v prestolnici zahteval svoje "žrtve", in sicer v številu obiskovalcev. Sploh se je to poznalo v večernem delu, ko je bila Katedrala napolnjena do ene tretjine (ob stojnicah pa še zdaleč ni bilo gneče).

Delni razlog se je po mnenju naših sogovornikov "skrival" na Metelkovi, kjer se je sinoči ustavil tUnE-yArDs, projekt ameriške glasbenice Merrill Garbus, izjemno cenjene v očeh glasbenih kritikov. Navsezadnje gre za Američanko iz Nove Anglije, ki je nase opozorila s prvencem BiRd-BrAiNs, ki ga je posnela z diktafonom in prenosnikom. Njeno glasbo pa ste lahko zasledili v oglasu za enega izmed modelov prenosnih telefonov BlackBerry (Fiya leta 2010) in tudi nadaljevankah, kot sta Gandža in The Good Wife (Gangsta).
Alternativni večer za vse okuse
Peščica, ki smo jih srečali, kako so z Metelkove prišli na zadnje minute nastopa Byetona, so o njenem edinstvenem spajanju afriške ritmike in zahodnega artpopa govorili le s presežniki in bili hkrati veseli, ker se je zaradi zamude Tresk#3 zavlekel v poznejše večerne in zgodnejše jutranje ure. A razočaran ni mogel ostati niti tisti, ki je vztrajal v Kinu Šiška od začetka. Za mešalno mizo se je najprej postavil "kralj detajlov svojega glitch mikrokozmosa" Oknai.

Eden izmed vodilnih slovenskih producentov elektronske glasbe se je izkazal za odlično uverturo v nadaljevanje, ko so oder zasedli novomeški dubzanesenjaki Dubzilla. Zvoki prihajanja in odhajanja, vpeti v gramofonske eskapade in nadgrajene z živim zvokom ritemsekcije in električne kitare brez vokala (razen govornih vložkov, posnetih na matrici), so dodale večeru svoj čar.
Kaj večeru, bolje rečeno noči. Ko je nekaj minut do polnoči za svojo osvetljeno mešalno mizo stopil Byetone - bolje rečeno soloprojekt Olafa Benderja - so še bolj v ospredje poleg lepot glitchelektronike prišli vizualni učinki. Treslo se je zgoraj in spodaj, a v dvorani je navduševal s svojo značilno komplementarnostjo zvoka in slike v njegovem ozadju.
Tisti, ki so ga čakali, so ga dočakali. In vedeli so, da je bilo vredno. Zadnji se je na oder sinoči povzpel MC, 'freestyler' in prvi glas Moveknowledgementa N'Toko. Zvoki Ex Shanti/Future Shanti in Parade ljubezni (njegovih zadnjih dveh albumov) so ob vizualizaciji najvztrajnejše pognale v elektro/robotsko plesno držo, N'Toka pa je tok preprosto spet gnal za njegovo malo 'mešalko' v svojem enournem nastopu.
Festival z izobraževalno noto
Obiskovalci, ki so se zbrali včeraj, so lahko še od 16. ure naprej sodelovali na delavnicah in okroglih mizah, kjer so odpirali vprašanja. Med drugim je potekala delavnica v povezavi s popularnim računalniškim orodjem Ableton Live. Gostje iz vrst Sazasa, avtorskega prava, digitalnega založništva in ponudnikov distribucije glasbe pa so se usedli za okroglo mizo na temo digitalnega založništva in avtorskih pravic.

Festival bo svoje nadaljevanje in konec ob zvokih skupin Nikki Louder, Repetitor, Werefox in Saint Saviour doživel danes.