V spopadu Apple-Taylor je zmagala zadnja. Foto: Youtube
V spopadu Apple-Taylor je zmagala zadnja. Foto: Youtube
Taylor Swift v zadnjih letih pobira nagrado za nagrado, njeni albumi pa so vsi po vrsti uspešnice. Foto: Reuters

Applov načrt je bil, da prve tri mesece izvajalcem oz. glasbenim založbam ne bo plačeval za uporabo njihove glasbe na apple music, ampak bi to začel šele, ko bi naročniki začeli plačevati za poslušanje. Potem ko so neodvisne založbe prejšnji teden zaman skušale doseči, da si ameriški gigant premisli, je Swiftova dosegla zgolj z enim samim odprtim pismom, objavljenim na svojem družbenem omrežju, v katerem je postregla z očitno najučinkovitejšo grožnjo - da njenega albuma 1989 v Applovi zbirki ne bo.

"To pišem, da bi razložila, zakaj svojega albuma 1989 ne bom odobrila za novo storitev Apple Music. Mislim, da si to zasluži razlago, ker je bil Apple vedno in tudi bo eden mojih najboljših partnerjev pri prodaji glasbe in iskanju poti za povezovanje z mojimi oboževalci. Spoštujem podjetje in resnično bistre ume, ki so ustvarili dediščino, temelječo na inovacijah in premikanju meja," je začela svoje pismo Swiftova, ki je album pred časom zaradi nestrinjanja z zastonjkarskim modelom umaknila tudi s storitve spotify.

"Prepričana sem, da veste, da bo Apple Music ponujal brezplačno trimesečno poskusno obdobje za vsakogar, ki se prijavi na storitev. Ne vem pa, ali veste, da Apple Music ne bo plačeval tekstopiscem, producentom ali izvajalcem za te tri mesece. Zdi se mi šokantno, obžalovanja vredno in v popolnem neskladju s tem zgodovinsko naprednim in velikodušnim podjetjem."

"Tu ne gre zame. Na srečo sem pri svojem petem albumu in lahko s turnejami preživljam sebe, svojo skupino, osebje in celotno ekipo. Tu gre za tistega novega izvajalca ali skupino, ki sta ravnokar izdala svoj prvi singel, pa ne bosta plačana za svoj uspeh. Tu gre za tistega mladega tekstopisca, ki je ravnokar prejel svoj kos pogače, pa je mislil, da se bo z deležem od dobička izkopal iz dolgov. Tu gre za producenta, ki dela neutrudno, da bi ustvarjal, ravno tako, kot so inovatorji in ustvarjalci Appla pionirji na svojem področju, a ne bo plačan za četrtino leta, ko se predvajajo njegove pesmi," našteva Swiftova, najbolj prodajana ameriška glasbena izvajalka zadnjih let.

Apple popustil
Svetlolaska, ki je postregla s takimi uspešnicami, kot so Trouble, Shake it off in Blank Space, še pravi, da njena odločitev "niso pritoževanja razvajenega in sitnega otroka", ampak s svojim blogom samo povzema občutja in misli vsakega izvajalca, tekstopisca in producenta, ki "jih je preveč strah, da bi javno spregovorili zaradi občudovanja in spoštovanja do Appla". "Preprosto ne spoštujemo pa te točno določene Applove odločitve," pristavlja Taylor. "Ni še prepozno, da si Apple in glasbena industrija premislita. Ne zahtevamo brezplačnih iphonov. Zato tudi vi nimate pravice zahtevati, naj vam damo glasbo zastonj," zaključuje pevka.

Le nekaj ur pozneje se je na Twitterju že oglasil Applov podpredsednik za programsko opremo Eddy Cue in sporočil, da so izvajalci dobili bitko. "Slišimo vas, @taylorswift13 in neodvisni izvajalci. Z ljubeznijo, Apple," je zapisal v spravljivem tonu, v naslednjem tvitu pa potrdil, da bodo izvajalcem plačevali tudi med preizkusnim obdobjem.
"Hvala za podporo. Prisluhnili so nam," je svojim oboževalcem sporočila Swiftova, za katero pa še vedno ni jasno, ali bo svoj album 1989 dejansko ponudila v katalogu apple music, ki sicer začne delovati 30. junija.