Najzanimivejši bo za ljubitelje parkov, poletnih festivalov, poležavanja na plaži in kampiranja. Foto: Tilyen Mucik in Anka Simončič
Najzanimivejši bo za ljubitelje parkov, poletnih festivalov, poležavanja na plaži in kampiranja. Foto: Tilyen Mucik in Anka Simončič

Nekdo izmed podpornikov je izrazil željo, da bi imel vrečko, kamor lahko spravi svoj leano; če bo takih predlogov več, bomo ponudili tudi to. Radi bi, da so podporniki vključeni v proces in da poleg sofinanciranja tudi soodločajo o prihodnosti. Brez njih izdelka pač ne bi bilo.

Ime se je porodilo sproti, izhaja pa iz glavnega koncepta produkta: to lean on - nasloniti se. Leano je tako poosebljeno naslanjanje in sproščanje. Nik pravi: "Ravno pred kratkim sem našel list, na katerem sem si zapisoval ideje za ime. Presenetljivo hitro je nastalo. Vedel sem, da mora biti privlačno ime, ki gre hitro v uho. Menil sem, da mora biti iz petih črk. Ugotavljal sem, kaj mi ležalnik ponuja. Lean, support … Lean se mi je zdelo dovolj zanimivo in po nekaj variacijah je ležalnik dobil ime Leano." Foto: Tilyen Mucik in Anka Simončič
29 ameriških dolarjev je bila cena za 70 kosov, early birdov, ki so že razprodani, zdaj cena za enega leana znaša 39 ameriških dolarjev. Cena v prosti prodaji še ni končno določena in je odvisna od več dejavnikov. Foto: Tilyen Mucik in Anka Simončič

"Leano je ultra prenosljiv ležalnik, modernega in privlačnega videza, odlikujeta ga enostavna uporaba in priročnost. Ustvarjen je za vse, ki imajo radi brezskrbnost in želijo v svoje življenje vnesti kanček spontanosti. Najzanimivejši bo za ljubitelje parkov, poletnih festivalov, poležavanja na plaži in kampiranja, uporaben pa tudi za vse tiste, ki enostavno želijo boljšega sedenja," izdelek opiše Matija Bolčina iz ekipe Leano.

Razkošje v naravi iz slovenskega lesa
Kot pove, je ležalnik namenjen "vsem, ki ljubijo življenje, potovanja in občutek, da je treba zelo malo ali včasih le spontan zavoj v levo namesto v desno, da doživljaš veličino življenja": "Je podaljšek življenjskega stila najrazličnejših tipov ljudi, ki jim je narava blizu, ki radi preživljajo čas s prijatelji, ki radi berejo, lovijo ribe, plezajo - ali pa samo sedijo. Ljudi spodbuja k spontanim odločitvam v življenju, da si vzamejo čas zase, tudi tam, kjer si ga prej niso ..."

Ležalnik je sestavljen iz treh lesenih palic iz slovenskega lesa, ki se sestavljajo s pomočjo magnetkov ter podloge iz odpornega blaga. V širino meri 49 cm, raztegne pa se do 140 cm.

Pri opazovanju ležalnika se nam je pojavil rahel dvom, kako ležalnik sploh zdrži težo vseh uporabnikov. Matija na to odgovarja: "Leano je zelo stabilen, ne glede na to, koga podpira. Večino teže gre skozi zadnjico v tla, okvir pa služi samo kot opora hrbta in je več kot dovolj močna za vse uporabnike."

Želja po izdelavi lastnega ležalnika se je Niku Lorbegu, "idejnemu očetu" Leana, porodila pred dvema letoma. Kot nam pove Matija, je bila želja tako velika, da se je Nik začel poigravati z različnimi koncepti: "Lepil je stare ležalnike in tako prišel do »bistva«, edinega dela, ki ga potrebuješ. Nastala je zasnova za Leano. To je bilo leta 2012, ko je bil star komaj 20 let. Na Alibabi in podobnih kitajskih spletnih straneh je poiskal primernega proizvajalca. Poslal jim je načrte in prejel aluminijaste prototipe. V tistem času je bila aktualna še ideja, da bi bil Leano aluminijast. Ker zagovarjamo način življenja, ki je tesno povezan s preživljanjem časa v naravi, druženjem s prijatelji, s spontanostjo, se je pokazal kontrast, da s proizvodnjo na Kitajskem takšna komunikacija ne bi bila iskrena. Vrednote so se izključevale. Tudi zato smo se odločili za leseno različico, ki je bila končno izhodišče za Kickstarter."

Le še korak do uspeha
Na spletno platformo za javno zbiranje sredstev, ki omogoča, da v zelo kratkem času dosežeš veliko ljudi, predvsem pa, da lahko odziv širnega sveta na svoj izdelek preveriš z nič ali skoraj nič začetnih zagonskih sredstev, so vstopili 5. maja po štirih mesecih priprav. Le še korak pa ekipo, ki jo sestavlja devet članov, loči do uresničitve cilja - do zastavljenih 5.000 ameriških dolarjev. Nad odzivom so presenečeni in neznansko srečni: "Saj veste, kot otroci, ki gredo na morje in se prejšnji večer veselijo, ker so v tistem, zdravem pričakovanju, da se jim bo želja izpolnila ... Nekako takšni so tudi naši občutki ob tem."

Cilj so postavili na znesek, ki je potreben, da se začne proizvodnja prve večje količine leanov, nakupa novega orodja, materialov. Res je, da v primerjavi z drugimi kampanjami ni veliko, a ta denar zadostuje za pokrivanje vseh osnovnih stroškov, pove Matija: "Vsak večji znesek od 5.000 dolarjev, ki ga dosežem, bo za nas samo še večja motivacija za nadgradnjo produkcije in nadaljnega razvoja leana."

Ekipa se trenutno osredotoča na ležalnik, "njihov eden in edini edinstveni produkt". Kako pa naprej? "Želimo si ustvarjati vedno nove, kakovostne izdelke, ki bodo ljudem resnično koristili v življenju, da bodo z njimi zadovoljni. Iz temeljev delovanja na trdnih vrednotah, ki nas povezujejo, pa ustvarjati delovna mesta za nas in druge. Za naprej pa je glavna vizija ta, da dvigujemo kakovost življenja, počnemo zabavne in koristne stvari - za ljudi."

Nekdo izmed podpornikov je izrazil željo, da bi imel vrečko, kamor lahko spravi svoj leano; če bo takih predlogov več, bomo ponudili tudi to. Radi bi, da so podporniki vključeni v proces in da poleg sofinanciranja tudi soodločajo o prihodnosti. Brez njih izdelka pač ne bi bilo.