Podjetje je v resnih težavah, tako poslovno kot zaradi ugleda, ki je pri prodaji videoiger izjemno pomemben. Foto: EPA
Podjetje je v resnih težavah, tako poslovno kot zaradi ugleda, ki je pri prodaji videoiger izjemno pomemben. Foto: EPA

Blizzard Entertainment je dolgo veljal za nedotakljivo ime v svetu računalniških iger, predvsem zaradi priljubljenosti njihove spletne igre World of Warcraft. Zadnje leto pa se čarobni svet podjetja vse bolj podira. Načeli so ga namreč slabi poslovni rezultati in ogromen škandal glede delovne kulture v podjetju.

Vsebine, ki so jih ustvarili v podjetju, niso omejene le na videoigre. Največji oboževalci o njih berejo knjige, gledajo filme in velik del svojega življenja preživijo v njih. Foto: EPA
Vsebine, ki so jih ustvarili v podjetju, niso omejene le na videoigre. Največji oboževalci o njih berejo knjige, gledajo filme in velik del svojega življenja preživijo v njih. Foto: EPA

Po poročanju AP je ta zdaj odnesel dolgoletnega člana uprave podjetja in predsednika od leta 2018, J. Allena Bracka. Nekdanje zaposlene mu očitajo nedejavnosti pri odpravi toksičnega delovnega okolja, polnega seksizma in spolnega nadlegovanja.

Zadnje tedne na dan prihaja vedno več grozljivih obtožb in podrobnosti o tem, kako so določeni zaposleni v podjetju ravnali s sodelavkami. Poleg številnih opazk in nezaželenih telesnih stikov so na primer organizirali tako imenovane cube-crawle, na katerih so se zaposleni najprej napili, nato pa hodili od ene pisarniške celice do druge in nadlegovali sodelavke.

Obtožbe so najbolje strnili tožilci zvezne države Kalifornije, ki so proti podjetju vložili tožbo zaradi omenjenih zlorab. "Vodilni v podjetju so dolgoročno in sistematično spodbujali mačistično frat-boy kulturo, zaradi katere so trpele številne zaposlene v podjetju. Tisti ljudje, ki bi morali ustvarjati pozitivno delovno okolje v podjetju, so aktivno sodelovali pri njegovem zastrupljanju."

World of Warcraft je obnorel svet in podjetju prinesel milijardne letne zaslužke. Foto: Reuters
World of Warcraft je obnorel svet in podjetju prinesel milijardne letne zaslužke. Foto: Reuters

Padec velikana

Težko je v besedah opisati ogromen vpliv in ugled, ki ga je podjetje Blizzard uživalo med ljubitelji videoiger. Več fantazijskih svetov, ki so jih v začetku tega tisočletja ustvarili v podjetju, kot sta Warcraft in Starcraft, še vedno spada med najbolj kultne in priljubljene franšize na svetu. Podjetje je leta 2004 s svojo igro World of Warcraft prebilo led množičnega spletnega igranja iger, in igra je, kljub zavidljivi starosti, še vedno ena najbolj priljubljenih na trgu.

Dolgo je veljalo, da je Blizzard praktično nedotakljiv in da se ne more zmotiti. A leta stagnacije, pomanjkanja inovacij in novih zanimivih projektov so v zadnjih letih močno načela njihov ugled. Ljubitelji so vedno glasneje izražali svoje nestrinjanje s politikami podjetja, ki so se jim vedno bolj zdeli le polovično dokončani poskusi molže projektov, ki so jih ustvarili pred desetimi leti. Tej podobi gotovo ni pomagala združitev s podjetjem Activision, ustvarjalcev priljubljene strelske igre Call of Duty, ki imajo podoben sloves.

Podjetje si zadnja leta dejavno prizadeva za povečanje tržnega deleža v Aziji, in številni zvesti oboževalci jim očitajo, da so na račun tega zapostavili svojo prvotno dejavnost. Foto: EPA
Podjetje si zadnja leta dejavno prizadeva za povečanje tržnega deleža v Aziji, in številni zvesti oboževalci jim očitajo, da so na račun tega zapostavili svojo prvotno dejavnost. Foto: EPA

Dokončen signal, da je s smerjo podjetja nekaj resno narobe, pa je prišel lani v času pandemije. V letu, ko so številni pod prisilo preživljali večino časa doma in je preostanek industrije videoiger cvetel, je podjetje izgubilo približno 30 odstotkov odstotkov svojih uporabnikov. Mnogi so se zato že ob začetku leta spraševali, ali bodo slabi poslovni rezultati v podjetju končno spodbudili zamenjavo vodstva in razkritje okostnjakov v omarah.