Da bi vozniki ostali, so jim zvišali plače. Foto: Reuters
Da bi vozniki ostali, so jim zvišali plače. Foto: Reuters

Britansko trgovinsko združenje za industrijo vina in žganih pijač (Wine and Spirit Trade Association) je namreč razkrilo, da se je 49 podjetij, vključno z Moët Hennessy UK in Laurent-Perrier UK, podpisalo pod pismom ministru za infrastrukturo Grantu Shappsu. Dobavitelji alkohola v Združenem kraljestvu se bojijo, da bo za letošnji božič okrnjena ponudba alkoholnih pijač – predvsem zaradi premalo voznikov težkega tovora.

Zaloga bo morda okrnjena. Foto: EPA
Zaloga bo morda okrnjena. Foto: EPA

Tako Shappsa pozivajo, naj zaradi primanjkovanja voznikov in motenj prevozništva čim prej ukrepa . "Če ne bo takojšnjih ukrepov, nas močno skrbi, da bomo padli v še večji kaos dostave," je dejal Miles Beale, direktor trgovinskega združenja in dodal, da so zamude pri dobavi vin in žganih pijač že opazne. To naj bi med drugim povzročalo tudi zviševanje stroškov in omejitev nabora izdelkov, ki so na voljo britanskim potrošnikom.

Uvažanje naj bi tako trajalo kar petkrat dlje kot lani, podjetja, ki so lahko v preteklosti naročila izpolnili v dveh ali treh dneh, pa se zdaj spoprijemajo s pošiljkami, ki jih obdelujejo kar 15 dni. Ker so morala dostavna podjetja, če so želela voznike obdržati, njihovo plačo povečati, se je cena tovora povečala za sedem odstotkov.

Vlada si prizadeva rešiti nastale težave

Želijo, da minister začasni vizum za prevoznike težkega tovora od 28. februarja podaljša najmanj na eno leto, s tem pa zmanjša breme industrije in omogoči več domačih voznikov. Prav tako zahtevajo, da za krajše poti olajša prevoz tovora od pristanišč in manjših britanskih vozniških mrež.

Po besedah britanske vlade sicer niso pričakovali, da bi za božič prišlo do motenj v dobavi in zalogi alkohola, nameravajo izvesti 32 korakov pri reševanju težav dobave, ki so jih povzročili tudi svetovni pritiski, kot sta mednarodno pomanjkanje voznikov težkega tovora in pandemija covida-19.