Losangeleški nepremičninski trg je med najdražjimi v ZDA. Foto: Pixabay
Losangeleški nepremičninski trg je med najdražjimi v ZDA. Foto: Pixabay

Na Instagramu sta dva trgovca z luksuznimi nepremičninami ponujala kar milijon dolarjev bonusa agentu, ki bi jima pomagal do 1. aprila, ko nastopi novi obdavčitveni zakon, prodati 28 milijonov vredno graščino na Bel Airu.

Prav tako je šla ta mesec na dražbo še ena posest na Bel Airu, in sicer po izklicni ceni 39 milijonov dolarjev, kupcem pa so ponujali 2 milijona dolarjev dobropisa, če posel sklenejo do 31. marca.

Na Beverly Hillsu so za 16,5 milijona dolarjev vredno graščino potencialnim kupcem ponujali mikavni "dodatek" – povsem nov luksuzni avtomobil (Aston Martin, Bentley ali McLaren), pod pogojem, da sklenejo pogodbo pred 1. aprilom.

Cilj obdavčitve: rešiti problematiko brezdomstva

Nova obdavčitev, katere cilj je zbrati javna sredstva, da bi se tako spopadli proti brezdomstvu na enem najdražjih nepremičninskih trgov v ZDA, nalaga 4-odstotni davek na vsako prodajo nepremičnin med 5 in 10 milijonov dolarjev ter 5,5-odstotni davek na prodaje nad 10 milijoni dolarjev.

Volivci so obdavčitev podprli novembra, v času, ko je humanitarna kriza v Los Angelesu dosegla vrhunec z več kot 28.000 brezdomci na ulicah tega kalifornijskega velemesta.

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Spuščanje cen, da bi se ognili davku

Nepremičninski lobiji se proti zakonu zdaj borijo na sodišču, češ da krši kalifornijsko ustavo, poroča Guardian.

Kakšen bo rezultat pravdanja, se bo še pokazalo, a medtem se nepremičninski trg že pospešeno prilagaja na novo obdavčitev. Nekatere nepremičnine, ki so bile ocenjene na 5 milijonov, tako zdaj oglašujejo za 4,9 milijona.

Ko gre za dražje nepremičnine, je bilo veliko pritiska, da se jih proda pred rokom 1. aprila in se tako ogne obdavčitvi, je povedal Ken Fields, losangeleški nepremičninski odvetnik. A predlagatelji novega "davka na bogataše" nad izigravanjem niso navdušeni.

“Multimilijonarji razdajajo luksuzne avtomobile, da bi se ognili plačilu davka, ki bi pomagal ljudem, da jim ne bi bilo treba spati v svojih avtomobilih," je kalifornijske bogataše za Los Angeles Times okrcal Peter Dreier, strokovnjak za urbane politike.