Nova uspešnica na družbenih omrežjih – zadovoljno poziranje pred goro toaletnega papirja. Foto: Reuters
Nova uspešnica na družbenih omrežjih – zadovoljno poziranje pred goro toaletnega papirja. Foto: Reuters

Zaskrbljenost zaradi širjenja novega koronavirusa je zajela skoraj ves svet, a v Aziji in Avstraliji se je ob tem pojavil nenavaden fenomen – poleg zaščitnih mask in razkužil množice ljudi panično povprašujejo tudi po toaletnem papirju. Norija za tem pripomočkom je celo tako velika, da trgovci ocenjujejo, da se je prav toaletni papir znašel čisto na vrhu stvari, ki jih ljudje doma kopičijo – za rolico ali dve so se pripravljeni celo stepsti, skregati ali ga ukrasti, kot je razvidno iz množice fotografij in objav na družbenih omrežjih.

Zakaj je na vrhu želja ljudi prav toaletni papir? Psihologi razlagajo, da gre za običajen odziv ljudi v času krize. "Ko nakupujemo stvari, radi poskrbimo, da imamo doma dovolj stvari, ki jih potrebujejo naša telesa – to so lahko hrana, pripomočki za osebno nego in tudi toaletni papir," je dejal avstralski psiholog Adam Ferrier in dodal: "Ko potrošnik kupi celoten paket toaletnega papirja, se mu zdi, da je opravil velik, pomemben nakup, zdi se mu, da je ukrepal pravilno, da krizo nadzoruje."

Goreči tovornjak s toaletnim papirjem novica dneva

Mnoge police v trgovinah so zato na mestih, kjer je zložen toaletni papir, popolnoma izropane, saj so si tisti srečneži, ki so ukrepali dovolj hitro, doma naredili ogromne zaloge. V nekaterih avstralskih trgovskih središčih so na pomoč poklicali celo policiste, ki skrbijo, da se strasti v kotičku s papirjem ne razvnamejo preveč. Ko je zagorel tovornjak, ki je prevažal toaletni papir, je bila to ena glavnih novic dneva.

Na Japonskem se je oglasil celo minister za gospodarstvo, ki je pozval k umiritvi razmer in treznemu objavljanju na družbenih omrežjih. Nekateri so celo sledili tovornjakom, ki so bili naloženi s toaletnim papirjem, da jih ga lahko ob prvi priložnosti popolnoma izropali. "Želim, da potrošniki vedo, da je zalog dovolj in da bodo trgovine obljubljena naročila dobile," je dejal predstavnik ministrstva Jasuši Nozava in dodal: "Preverili smo zalogo v vseh skladiščih. Ponudnikom smo naročili, da dnevno količno toaletnega papirja povečajo z 20 na 40 milijonov paketov."

Mnogi se strinjajo, da v trenutni "krizi" veliko vlogo igrajo prav objave na družbenih omrežjih, saj podpihujejo zaskrbljenost, ki se širi kot požar. Odzivu na norijo se niso mogli upreti niti nekateri politiki. Singapurski minister za trgovino Čan Čun Sing je tako novinarjem dejal: "Zakaj bi kopičili toaletni papir? Če ješ samo riž in rezance, boš tako ali tako dobil drisko." Tajvanski premier Su Ceng Čang pa je na svoji strani na Facebooku zapisal, "da imajo ljudje tako ali tako samo eno zadnjično odprtino", kar je sprožilo vsesplošno hihitanje.