Z uvedbo mesečne naročnine želijo pri Meti nasloviti razvijajočo se evropsko zakonodajo na področju varstva podatkov. Foto: AP
Z uvedbo mesečne naročnine želijo pri Meti nasloviti razvijajočo se evropsko zakonodajo na področju varstva podatkov. Foto: AP

Ameriški tehnološki velikan Meta je uradno napovedal, da bodo uporabniki družbenih omrežij Facebook in Instagram od novembra naprej lahko plačevali mesečno naročnino za uporabo različic obeh omrežij brez oglasov. Naročnina za uporabo Facebooka in Instagrama brez oglasov v spletnih brskalnikih na osebnih računalnikih bo znašala 9,99 evra na mesec.

Za izkušnjo brez oglasov na pametnih telefonih pa bodo morali uporabniki obeh aplikacij odšteti 12,99 evra na mesec. Razlog za višjo naročnino na pametnih napravah je provizija, ki jo razvijalcem v svojih trgovinah z aplikacijami zaračunavata Google in Apple, so pojasnili pri Meti.

Mesečna naročnina za uporabniško izkušnjo brez oglasov bo na voljo uporabnikom na območju Evropske unije, Evropskega gospodarskega območja (EEA) in Švice. Če bodo uporabniki plačevali mesečno naročnino, se po pojasnilih upravitelja obeh omrežij njihovih podatkov ne bo uporabljalo za potrebe oglaševanja. Brezplačna uporaba bo še naprej na voljo tistim uporabnikom, ki se bodo strinjali s ciljnim oglaševanjem na obeh platformah.

Načrte Mete za uvedbo naročnin je na začetku meseca sicer razkril ameriški časopis The Wall Street Journal. Foto: AP
Načrte Mete za uvedbo naročnin je na začetku meseca sicer razkril ameriški časopis The Wall Street Journal. Foto: AP

Do 1. marca 2024 bo naročnina zajemala vse povezane račune v uporabnikovem središču za račune

Z uvedbo mesečne naročnine želijo pri Meti načeti razvijajočo se evropsko zakonodajo na področju varstva podatkov. Kot so zapisali, še naprej verjamejo v medmrežje, podprto z oglasi, ki ljudem omogoča dostop do prilagojenih izdelkov in storitev. "Vendar spoštujemo duh in namen teh razvijajočih se evropskih predpisov ter smo zavezani njihovemu spoštovanju," so pojasnili.

Možnost, da uporabniki kupijo naročnino za izkušnjo brez oglasov, po prepričanju tehnološkega velikana uravnoteži zahteve evropskih regulatorjev, hkrati pa daje uporabnikom možnost izbire. "Sodišče Evropske unije je v svoji sodbi izrecno priznalo, da je naročniški model, kot je ta, ki ga predstavljamo, veljavna oblika soglasja za storitev, financirano z oglasi," so poudarili.

Do 1. marca 2024 bo naročnina zajemala vse povezane račune v uporabnikovem središču za račune. Od marca bo za vsak dodatni račun veljala dodatna pristojbina v znesku šest evrov na mesec za spletne brskalnike in osem evrov na mesec za aplikacije na pametnih napravah.

Naročnina za Facebook in Instagram