Karpanova je dejala, da želijo k nastopu na tujih trgih spodbuditi še druga podjetja:
Karpanova je dejala, da želijo k nastopu na tujih trgih spodbuditi še druga podjetja: "Mogoče bo še kdo dobil idejo, da začne razmišljati navzen, kajti Slovenija bo samo toliko močna, kolikor bomo naših storitev, materiala in drugega prodali navzven." Foto: Pro-Mak
Podjetje Pro-Mak je prejelo nagrado za najlepši paviljon in dekoracije. Foto: Pro-Mak

"V Moskvo nismo šli po nagrado, temveč da bi tam našli in si odprli nov trg. Zelo pa smo veseli, da smo prinesli domov pokal za najlepšo stojnico na sejmu," je dejala Marka Karpan, direktorica podjetja Pro-Mak, ki se ukvarja s prodajo svilenega cvetja in dekoracij. Dodala je, da so se za ruski trg odločili, ker je trg zelo velik in ker sta jim jezik in kultura blizu.

Veliko priznanje za njihovo delo je prišlo tudi iz Kremlja, saj je administracija ruskega predsednika Vladimirja Putina izbrala njihove okraske za letošnjo okrasitev predsednikovih prostorov. Putinovi oblikovalci so izbrali okraske v zlato-rdeči barvi, s katerimi bodo v prazničnem času okrasili hodnike in prostore.

Potrebna tri leta za pozitivno ničlo
"Letos smo se odločili, da resno nastopimo na ruskem trgu, zato smo začeli vlaganti, in po izkušnjah naših kolegov so potrebna tri leta, da v Rusiji prideš na pozitivno ničlo," je pojasnil Martin Karpan iz družinskega podjetja Pro-Mak in ob tem dodal, da se zavedajo, da uspeh ne bo prišel čez noč.

Vstop in nastop na ruskem trgu sta zelo zahtevna in tudi finančno izdatna. Med drugim je moralo podjetje za vsak izdelek pridobiti certifikat, ki je precej drag, precejšen finančen izdatek pa predstavljata tudi udeležba na sejmih in sam prevoz izdelkov v Rusijo ter carinske dajatve. Drugačen je tudi način delovanja na ruskem trgu. Kot je pojasnil Karpan, v Evropi stranke že na sejmu opravijo naročila izdelkov, medtem ko v Rusiji z njimi odlašajo do zadnjega trenutka. "Naročila tako kapljajo šele zdaj, ko smo se že vrnili domov, zato tudi še ne moremo oceniti, kakšen bo finančen izkupiček."

Podjetje se je z ruskim trgom sicer srečalo že pred 19 leti, a na njem niso vztrajali. Takrat so v sodelovanju s podjetjem Kovintrade opremili 2.500 pisarn energetskega velikana Gazproma, pozneje pa še rezidenco takratnega prvega moža podjetja in nekdanjega premierja Viktorja Černomirdina.

Spodaj si lahko ogledate nekaj izdelkov, ki jih je na sejmu Gifts Expo predstavilo slovensko podjetje.