Aplikacija, ki ima v tem hipu več milijonov uporabnikov po vsem svetu, je vedno bolj priljubljena v Sloveniji. Foto: <a href=freedigitalphotos.net">
Aplikacija, ki ima v tem hipu več milijonov uporabnikov po vsem svetu, je vedno bolj priljubljena v Sloveniji. Foto: freedigitalphotos.net
false
V zadnjih letih so se predvsem v državah, kot je Kitajska, razvile podobne aplikacije, kot je Tinder. Foto: Reuters
Spletne zmenkarije so se z računalnikov preselile na pametne telefone. Foto: freedigitalphotos.net

Na področju spolnosti se je pojavil nov fenomen, ki se imenuje Tinder, so pri omenjeni reviji zasnovali izhodišče za predstavitev aplikacije. "Kultura sestajanja, ki se je razvijala skoraj sto let, je trčila v aplikacijo za zmenkarije, ki se je izkazala za trdoglav meteor, ki je trčil ob zdaj že dinozavrske načine dvorjenja," so zapisali pri reviji.

Ljudje so včasih spoznavali svoje boljše polovice prek prijateljev in družine, nato pa je svetovni splet ponudil novo dimenzijo. "Spremenil je naš način, kako se obnašamo tako v romantičnem kot v spolnem smislu," je za revijo dejal raziskovalec spola, spolnosti in reprodukcije na inštitutu Kinsey na univerzi v Indiani Justin Garcia.

Po njegovih besedah sta se zgodila dva velika prehoda v spolnih navadah heteroseksualcev v zadnjih štirih milijonih let. "Prva je bila pred približno 10.000 oz. 15.000 leti, med agrikulturno revolucijo, ko se je človek začel manj seliti. Druga pa se je zgodila v času medmrežja," je nadaljeval svojo tezo.

Mobilne zmenkarije so prešle v pore vsakdanjega življenja pred petimi leti. Leta 2012 je svet zajel fenomen spletnih zmenkarij - Tinder. Pravila so bila preprosta: na mobilno aplikacijo uporabnik naloži svojo fotografijo in izbira na podlagi zunanjega videza partnerja, s katerim - če ga tudi ta označi - začneta pogovor v virtualnem svetu. Če je uporabniku nekdo všeč, premakne njegovo fotografijo v desno in ga s tem umesti na seznam ljudi, ki "so mu všeč". Profili, ki uporabnikom niso všeč, so potisnjeni na levo stran prenosnega telefona.

Spremenjeno zaznavanje zmenkarij
Po eni izmed študij, ki so jo opravili raziskovalci februarja, je okoli 100 milijonov ljudi - morda jih je bilo na Tinderju okoli 50 milijonov - uporabljalo svoje prenosne telefone namesto posedanja v klubih za samske. Z njihovo pomočjo so lahko našli partnerja tako hitro kot poceni letalski polet, so zapisali pri Vanity Fairu. Aplikacije za zmenkarije pa so postale prosti trg za seks.

Profesor psihologije na univerzi v Teksasu David Buss je ob tem izjavil, da so spletne zmenkarije spremenile evolucijo človeške spolnosti: "Aplikaciji, kot sta Tinder in OkCupid, dajo ljudem občutek, da je na svetu na tisoče ali milijone potencialnih partnerjev." In s tem se je profesor navezal na dejstvo, da je vedno več ločitev in kratkotrajnih razmerij.

Navedbe v prispevku pa so dvignile v zrak enega izmed zaposlenih na Tinderju, ta je zadevo vzel v svoje roke in na Twitterju v imenu podjetja objavil 31 tvitov v roku ene ure, kot odziv na pisanje Vanity Faira. "Malo manj znano dejstvo: seks je bil iznajden leta 2012, ko smo zagnali Tinder," je tvitnil zaposleni neposredno reviji Vanity Fair.

Zanikal je statistične podatke, da je kar 30 odstotkov uporabnikov poročenih in da tako aplikacija spodbuja prešuštvo. "Naši pravilni podatki kažejo, da je samo 1,7 odstotka uporabnikov poročenih," je zapisal uslužbenec, preden je nadaljeval z dokazi, koliko elektronskih sporočil o "izjemnih dogodivščinah" so prejeli v teh letih.

Neprimerna izpostavitev Kitajske
A s svojimi izjavami je šel predaleč in postal prava tarča posmeha na spletu naslednji dan. "Pogovorite se z našimi številnimi uporabniki v Severni Koreji in na Kitajskem, ki spoznavajo ljudi prek Tinderja, čeprav je tam Facebook prepovedan," je zapisal v nekem drugem tvitu. Namreč uporabniki Tinderja se lahko v aplikacijo prijavijo samo s svojim profilom na Facebooku, kar pa je na Kitajskem in v Severni Koreji še posebej oteženo - razen če to potencialni uporabniki storijo preko virtualnih zasebnih mrež.

Kitajci so razvili svoje različice Tinderja, kot sta aplikaciji Momo in WeChat, medtem ko je v Severni Koreji za aplikacijo, kot je Tinder, precej manj prostora. Severni Korejci namreč nimajo dostopa do spleta, razen peščice najbogatejših. Na koncu se je oglasila predstavnica za stike z javnostjo podjetja Tinder, ki je obžalovala, da prispevek ni prikazal pozitivne izkušnje večine njihovih uporabnikov.