Čokolado Toblerone sta leta 1908 v Bernu izumila bratranca Theodor Tobler in Emil Baumann. Konec letošnjega leta se proizvodnja prvič seli iz Švice. Foto: EPA
Čokolado Toblerone sta leta 1908 v Bernu izumila bratranca Theodor Tobler in Emil Baumann. Konec letošnjega leta se proizvodnja prvič seli iz Švice. Foto: EPA

Ameriška družba Mondelez, ki je od leta 2012 lastnica švicarske znamke čokolade s prepoznavnimi okusom, trikotno obliko in embalažo, je sklenila, da bo konec letošnjega leta del proizvodnje iz Berna preselila na Slovaško ter tako "sledila povečanemu svetovnemu povpraševanju".

A zaradi leta 2017 sprejete švicarske zakonodaje, ki proizvajalcem določa, da ne smejo uporabljati švicarskih nacionalnih simbolov za promocijo mlečnih izdelkov, če ti niso proizvedeni izključno v Švici (prag za ostale prehrambne izdelke je 80 odstotkov), morajo obenem spremeniti tudi embalažo, poroča BBC.

To namreč že od leta 1970 krasi obris slovite 4478 metrov visoke švicarske gore Matterhorn, s prihodnjim letom pa ga bo nadomestila "bolj generična podoba gore". V družbi pravijo, da bo imela prenovljena embalaža "prepoznaven nov napis Toblerone in logotip", navdiha zanju pa bodo poiskali v svojih arhivih, pri čemer se bodo trudili v prenovljeno podobo vključiti dediščino svojega začetnika, Toblerja.

Matterhorn je s svojo piramidno obliko eden od zaščitnih znakov Švice oz. njenih gora. Foto: EPA
Matterhorn je s svojo piramidno obliko eden od zaščitnih znakov Švice oz. njenih gora. Foto: EPA

Kot je znano, sta čokolado zasnovala bratranca Theodor Tobler in Emil Baumann, ki sta na prelomu iz 19. v 20. stoletje v Bernu postavila tovarno čokolade. Leta 1908 je Baumann razvil recept za mlečno čokolado z mandlji in medom, Tobler pa zasnoval njeno trikotno obliko in edinstveno embalažo zanjo. Na začetku je bila sicer na embalaži podoba bernskega medveda in orla, leta 1970 pa so, kot omenjeno, tisto podobo nadomestili z obrisom Matterhorna.

Pred nekaj leti je ameriški lastnik sicer poskrbel za precej razburjenja med oboževalci čokolade, ko je v želji po zmanjšanju stroškov povečal razmik med posameznimi trikotnimi koščki in posledično zmanjšal težo posamezne čokoladice. Dve leti pozneje so popustili kritikom in obliko čokolade spremenili nazaj v izvirno.