Nad Mariborom se bo dvignila maketa znamenitega cepelina

Mineva 90. let, odkar je v Mariboru pristal znameniti cepelin Graf Zeppelin. Ta konec tedna se bo vrnil, seveda ne izvirnik, ampak bodo na nosila pripeli maketo, ki so jo po izvirnih načrtih izdelali v Lesarski šoli Maribor. Ta maketa bo osrednja znamenitost razstave, ki jo pripravljajo na dvorišču Muzeja narodne osvoboditve Maribor.

Zrakoplov je bil poimenovan po očetu cepelinov, Ferdinandu von Zeppelinu. Foto: EPA
Zrakoplov je bil poimenovan po očetu cepelinov, Ferdinandu von Zeppelinu. Foto: EPA

236 metrov dolg cepelin je v štajersko prestolnico priletel 12. julija 1931 ob 15.00. Graf je bil v času izdelave največji zrakoplov na svetu, lahko bi mu rekli, kar zračna ladja, saj je bil le malo manjši od Titanika.

Graf je skupno opravil 590 poletov in preletel 1,7 milijona kilometrov. Kot prvi zrakoplov je obkrožil svet in opravil prvi neprekinjen prelet Tihega oceana. Na krovu je bila prostora za 24 potnikov, zanje pa je skrbelo 36 članov posadke. Zgradili so ga z donacijami nemških državljanov in s pomočjo nemške vlade, bil pa je tudi zgledno poslovno uspešen. Med letoma 1932 in 1937 je redno letel med Nemčijo in Brazilijo, nato pa so ga upokojili. Med vojno je bil razkosan za surovine za proizvodnjo vojaških letal.

Maketa velikana

Več kot dva metra dolgo maketo znamenitega zrakoplova so izdelali trije dijaki z mentorjema. "Na CNC-ju smo naredili notranja rebra in obode prelepili s furnirjem, kar je bilo dolgotrajno delo, izdelali manjše kabine." je za televizijo Slovenija izdelavo povzel Andrej Hus, ravnatelj srednje Lesarske šole Maribor. Izvirnik so posnemali v skoraj vsaki podrobnosti, še dodaja Hus. "Tukaj se je na primer pripel, ko je pristajal tudi na Empire State buildingu."

Prilet takrat največjega cepelina na svetu je bil za Mariborčane prava senzacija. Prav tako imenitni so bili potniki v njem. "Eden je bil takrat polkovnik, pozneje general Lör, ki je slabo desetletje za tem poveljeval Luftwaffe, ko so bombardirali Beograd. Pa Skoble, ki je v Ljubljani leta 1914 zasliševal našega Ivana Cankarja," pojasni direktorica Muzeja narodne osvoboditve Maribor Aleksandra Berberih Slana.

Cepelin je bil ob gradnji čudo sodobne letalske tehnologije. Foto: EPA
Cepelin je bil ob gradnji čudo sodobne letalske tehnologije. Foto: EPA

Ob 90. obletnici dogodka bodo spomine obujali z razstavo. Cepelin bo visel nad vhodom muzeja, kjer bo po besedah Roka Kajzerja, avtorja in pobudnika razstave, predstavljen zgodovinski kontekst dogodka. "Prav res en zgodovinski pregled tudi po časopisnih virih, kako so Mariborčani doživljali tale res veličasten trenutek. Strip o prihodu cepelina nad Maribor, potem bo nekaj malega zgodovine." Razstavo bodo odprli to soboto kot uvod v poletno muzejsko noč.