Razstava avtomobilov znamke Moskvič

V paviljonu Transport Sovjetske zveze v moskovskem parku in razstavišču poteka razstava Sanje Moskovčana, v okviru katere je razstavljenih 30 legendarnih sovjetskih vozil znamke moskvič. "Predstaviti smo želeli več kot le tehnični vidik proizvodnje tega posebnega avtomobila," je povedala Oksana Bondarenko, direktorica moskovskega muzeja Transporta.

Moskovska tovarna MZMA je te avtomobile začela izdelovati po 2. svetovni vojni, po besedah Oksane Bondarenko pa je bila to tudi prva tovarna osebnih avtomobilov. Prvih pet moskvičev 400 je s tekočega traku prišlo decembra leta 1946. "Za osnovo so vzeli Oplov avtomobil iz leta 1938. Moskvič ni bil najsodobnejši avtomobil," je dejal Sergej Rikov, kurator razstave, in poudaril, da je to glede na položaj po vojni razumljivo.

Kmalu se je na trgu pojavil tudi moskvič 410, ki naj bi bil po besedah Rikova prvo sovjetsko mestno terensko vozilo, ta avtomobil na vsa štiri kolesa pa so na ukaz Hruščova razvili v manj kot dveh tednih. Med razstavljenimi prevoznimi sredstvi sta tudi kombi z leseno karoserijo, v katerem so prevažali pošto, denar in živila, ter dirkalni avtomobil moskvič turist. "Ko so sklenili narediti kabriolet, so imeli dva cilja. Prvi je bila prodaja na tuje trge, predvsem v tople države, drugi pa organizacija izposoje avtomobilov v južnih delih države," je še obrazložil kurator razstave.

Preživel je pot od Londona pa do Ciudada de Méxica

"Moskvič je bil prvi ljudski, popularen avtomobil," je povedala Oksana Bondarenko in poudarila, da so si ga želeli milijoni Moskovčanov in Moskovčank, izvažali pa ga niso le v države vzhodnega bloka, ampak tudi na Zahod. Bil je tudi filmski junak – nastopil je v več resnih vlogah v sovjetskih filmskih uspešnicah. V zgodovino se je vpisal predvsem kot eden izmed avtomobilov, s katerim je pet posadk iz Sovjetske zveze leta 1970 sodelovalo na 26.000 kilometrov dolgem reliju od Londona do Ciudada de Méxica. "Nastopilo je skoraj 100 posadk, na cilj jih je pripeljalo nekaj več kot 20. Posadka moskviča je zasedla tretje mesto," je še izpostavil Rikov in dodal, da je bilo to mednarodno zmagoslavje tega avtomobila.

Po razpadu Sovjetske zveze je podjetje začelo počasi propadati. Čeprav je bil moskvič cenovno dostopen avtomobil, se kupci zaradi številnih napak in pomanjkljivosti zanj niso več odločali. Zadnji je s tekočega traku zapeljal leta 2001, nekaj let pozneje pa je tovarna, v kateri so izdelali več kot pet milijonov vozil te znamke, razglasila stečaj. Legendarni avtomobil je mogoče še danes srečati na ulicah ruskih mest.