Napitnino je lastnik restavracije razdelil med celotno osebje, pri tem pa je izključil sebe. Foto: Pixabay
Napitnino je lastnik restavracije razdelil med celotno osebje, pri tem pa je izključil sebe. Foto: Pixabay

“Za dobro opravljeno gostinsko storitev si osebje zasluži napitnino,” je splošno uveljavljeno prepričanje. Nekateri pustijo več evrov, drugi bakrene kovance, spet tretji nič, a to nujno ne pomeni, da s storitvijo niso bili zadovoljni. Vsak po svojih zmožnostih in v razmerju z izpolnjenim zadovoljstvom. Tudi za delavce v gostinstvu je bilo teh zadnjih nekaj mesecev še posebej težkih – zaprtje lokalov in restavracij, krčenje kadra, ob ponovnem odprtju je sledilo pomanjkanje gostov in zdaj delo v oteženih razmerah.

Osebje v restavraciji Starving Artist je presenetilo 1000 ameriških dolarjev napitnine, ki jih je pustila ena izmed rednih strank. “Z družino so pojedli svoj obrok in odšli brez besed,” se spominja lastnik restavracije Arnold Teixeira. “Ko je natakar, ki jih je stregel, videl višino napitnine, je začel jokati. Tudi sam in preostali uslužbenci nismo mogli zadržati solz, saj je bilo teh nekaj mesecev resnično težkih.” To je bila redna stranka, ki v restavracijo prihaja že od leta 2001, je dodal Teixeira, vendar identitete ni želel razkriti.

“Najlepša hvala za delo v teh težkih časih. Prosimo, vedite, da vas vsi zelo cenimo,” je pisalo na računu ob navedeni višini napitnine, “hvaležni smo za vašo okusno hrano, tople nasmehe in odlično vzdušje.” Kupec je zahteval, da se 1000 dolarjev napitnine razdeli med celotno osebje, kar je Teixeira tudi storil in s tem osrečil svojih sedem uslužbencev, sebe pa je izključil.

Dolgoletni lastnik restavracije, ki je nedavno praznovala 21 let obstoja, je dodal, da ni prepričan, kako dolgo bo še lahko obdržal posel. Pandemija novega koronavirusa ga je marca prisilila, da je zaprl vrata gostinskega obrata, piše CNN. “Razmere so se ves čas slabšale. Bil sem že pripravljen, da restavracije ne bomo mogli več odpreti. Trenutni prihodek ne predstavlja niti 50 odstotkov običajne poletne sezone.” Teixeira dodaja, da mu je to velikodušno dejanje povrnilo upanje. “Veliko dela in odrekanja zahteva oskrba gostov ob upoštevanju vseh varnostnih ukrepov. Vse to postane sčasoma precej naporno, vendar zdaj vemo, da ljudje naša prizadevanja dejansko opazijo."