Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Raziskava avstrijske družbe Spar European Shopping Centers (SES), ki je prisotna tudi v Sloveniji, kaže, da bo v Sloveniji 59 odstotkov vprašanih praznične nakupe začelo decembra. Nekateri so medtem darila poiskali že na črni petek, številni pa nakupujejo v zadnjem trenutku. Štirje odstotki sodelujočih v raziskavi nakupe načrtuje že oktobra.

Večina vprašanih, 83 odstotkov, bo praznično nakupovanje začela ob približno enakem času kot lani, desetina prej, štirje odstotki pa pozneje.

Vsaka tretja ženska začne nakupovati darila že novembra, manj kot polovica pa decembra. Na drugi strani 17,5 odstotka vprašanih moških začne nakupovati novembra, 69,2 odstotka pa se jih za to odloči decembra.

Največ potrošnikov bo za darila namenilo več kot 50 evrov, slaba tretjina več kot 100 evrov, prav toliko pa tudi na ravni med 50 in 100 evri. Približno sedmina potrošnikov bo za darila namenila 200 evrov ali več.

Kaže pa, da moški za darila namenijo več denarja kakor ženske, saj so dražji nakupi pogostejši med moškimi kot ženskami. Največ moških bo za praznične nakupe porabilo med 100 in 200 evri, največ žensk pa med 50 in 100 evri.

Raziskava se je zaradi energetske krize dotaknila tudi praznične okrasitve. Kot kažejo izsledki, okrasne lučke v prazničnem času pred božičem in novim letom na javnih mestih pripomorejo k ustvarjanju prazničnega vzdušja.

Raziskava družbe SES, ki je v Sloveniji prisotna s petimi nakupovalnimi centri, je potekala v drugi polovici oktobra. V njej je sodelovalo 1022 ljudi. Ciljna populacija so bili kupci, ki kadar koli obiščejo nakupovalna središča. Vzorec je reprezentativen za Slovenijo po spolu, starosti, izobrazbi in regiji, so poudarili v SES-u.