Z vozički so potnikom ponujali prigrizke, tople in hladne napitke, alkoholne in brezalkoholne pijače ter celo sladoled. Foto: Shutterstock
Z vozički so potnikom ponujali prigrizke, tople in hladne napitke, alkoholne in brezalkoholne pijače ter celo sladoled. Foto: Shutterstock

Po japonskih vlakih šinkansen, ki že skoraj 60 let vozijo med Tokiem in Osako, so zaposleni do nedavnega ponujali tople in hladne napitke, prigrizke, alkoholne in brezalkoholne pijače in še kaj. Vse to so po super hitrem vlaku prevažali v tehnološko dovršenih vozičkih, na katere so lahko naložili tudi 50 kilogramov hrane in pijače.

A v zadnjih letih je povpraševanje po prigrizkih in pijači upadalo, saj se je večina potnikov s potrebnim oskrbela že v trgovinah na železniški postaji, preden se je vkrcala na vlak. Upada tudi število zaposlenih, zato so se v Japonski železniški družbi odločili, da vozičke upokojijo.

V skladiščih se je tako nenadoma znašlo več kot 2000 vozičkov, družba pa v zadregi: Le kaj naj z njimi stori? Sredi januarja so tako poskusno ponudili 50 vozičkov na dražbi in bili izjemno presenečeni nad odzivom. 50 vozičkov po 100.000 jenov (618 evrov) so takoj razgrabili.

Železniška družba je zato prodajo razširila in za 2432 vozičkov dobila 1942 ponudb, pri čemer je bilo število ponudb, ki jih je lahko posameznik ali podjetje podalo, omejeno na dva vozička, poročanje japonskih medijev povzema britanski Guardian.

Med tistimi, ki so se potegovali za 110 centimetrov visoke in 33 centimetrov široke vozičke, so bili tako posamezniki, ljubitelji zgodovine ali vlakov kot tudi menze in ponudniki hitre hrane. Vozički so namreč zelo vzdržljivi, poleg tega pa imajo določene funkcionalnosti, ki so bile nujno potrebne na vlakih, ki vozijo s hitrostjo okoli 300 kilometrov na uro – ko upravljavec vozička umakne roke z volana, s katerim voziček usmerja, se samodejno aktivirajo zavore, da ne bi voziček "pobegnil" po vlaku, poleg tega pa je z vozičkom mogoče manevrirati po neravnih površinah (na primer med posameznimi vagoni).