Ashley Madison je svoj pohod začela leta 2002. Foto: Ashley Madison
Ashley Madison je svoj pohod začela leta 2002. Foto: Ashley Madison
Japonci glede spolnosti nimajo kaj veliko zadržkov. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Klubi s hostesami so na Japonskem izjemno priljubljeni. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Deloholični Japonci delajo od jutra do večera, zato je zanje takojšnja potešitev ključnega pomena. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Ashley Madison so pred leti za svojo kampanjo izkoristili tudi ameriškega predsedniškega kandidata Mitta Romneyja. Foto: Reuters

postala prava uspešnica.
Stran je v državi, ki se ponaša s konformizmom in za katero je videz vse, v dobrih osmih mesecih dosegla milijon uporabnikov, kar je najhitrejša rast med vsemi 37 državami, v katerih deluje stran za varanje. Prejšnji rekord si je lastila Brazilija z desetimi meseci, ZDA, ki imajo sicer največ, 13 milijonov uporabnikov, so milijon dosegle v enem letu, Španija pa v skoraj dveh letih. Stran z geslom "Življenje je kratko. Privošči si skok čez plot," si je od svojih začetkov v Kanadi leta 2002 nabrala že skoraj 25 milijonov uporabnikov.

Zunajzakonski seks in razmerja sicer na Japonskem niso nič novega, stran, kot je Ashley Madison, pa "izenačuje pogoje igre" za ženske, pravi Noel Biderman, direktor družbe Avid Life Media Inc., ki ima pod okriljem AshleyMadison.com. Japonska ima že tradicijo, da si tamkajšnji premožni moški poiščejo ljubice, moško dominirana družba, ki je navsezadnje izumila gejše, pa ponuja najrazličnejše kanale, prek katerih lahko poročeni moški najdejo neobvezni seks.
Že pred prihodom Ashley Madisona so imeli na Japonskem vrsto spletnih strani, namenjenih spoznavanju ljudi, imenovanih "deaikei". V t. i. "Soap landih" pomanjkljivo oblečene ženske ponujajo masaže - in še kaj več. Po vsem svetu so znani tudi njihovi dobičkonosni "ljubezenski hoteli", ki so uradne lokacije za tajne zmenke med rjuhami.
V ZDA si kupiš letalo, na Japonskem zmenek
Stopnja ločitev na Japonskem je sicer razmeroma nizka (2 na 1.000 prebivalcev - za primerjavo: v ZDA je 4 na 1.000, v Sloveniji pa 1,1 na 1.000), čeprav je bilo ločitev v 60. letih še precej manj (manj kot 1 na 1.000). A Japonci nimajo kaj dosti zadržkov glede spolnim igric z neznanci in že dalj časa uporabljajo najrazličnejša družabna omrežja za iskanje partnerjev, je za AP povedal strokovnjak za sodobno tehnologijo in avtor Nobujuki Hajaši. In z dolgimi delavniki, tipičnimi za korporativno Japonsko, je takojšnja zadovoljitev ključnega pomena. "Če si uspešen v Silicijevi dolini, si morda kupiš zasebno letalo. Tu na Japonskem nimamo toliko možnosti za zabavo, zato moški najraje zahajajo v t. i. bare s hostesami," razlaga.

Nedavna anketa Ashley Madisona med japonskimi uporabniki je pokazala, da je glavni razlog za iskanje zunajzakonskega razmerja preprost: "Premalo seksa." In medtem ko približno petina uporabnikov odgovarja, da se počutijo krive zaradi skoka čez plot, na Japonskem krivde glede tega praktično ni zaznati. Morda tudi zato, ker dežela vzhajajočega sonca ni prežeta z judovsko-krščansko moralnostjo, ki prevladuje na Zahodu, in se ponaša kot kultura, ki slavi umetnost zapeljevanja.

Varnost zakona
Biderman, oče dveh otrok, ki pravi, da je v monogamnem zakonu, a da bi brez pomisleka varal, če bi bil njegov zakon spolno nezadovoljiv, vztraja, da je družabno omrežje zgolj orodje in da ne more nihče prisiliti nikogar, da bi prevaral svojega partnerja. Stran, ki omogoča uporabo psevdonimov in anonimnost, je varna in zaprta, tako, da uporabniki ne puščajo nobenih digitalnih sledi, kot so elektronski naslovi, s čimer se zmanjša možnost, da se grešnika razkrije. Vse skupaj je precej manj umazano in zapleteno, kot če bi skušali najti dekle (ali fanta) prek Facebooka ali na delovnem mestu, pravi Biderman.
"Razlog, zakaj ljudje varajo, je, da si želijo ostati poročeni," vztraja Biderman, pri čemer kot argument navaja socialni status, skupno premoženje in otroke, medtem ko zna biti ločitev umazana, celo težka, odvisno od zakonov. Bidermanovo tezo potrjuje 84 odstotkov vprašanih japonskih uporabnic, ki menijo, da je skok čez plot deloval pozitivno na njihov zakon.

Singapurci zgroženi
Po navedbah Ashley Madisona je med uporabniki nekaj tudi takih, ki se ne spustijo v telesni skok čez plot, ampak zgolj flirtajo v "fantazijskih zmenkih" v virtualnem svetu. Registrirajo se lahko tudi samski, a zgolj, če so se pripravljeni spustiti v razmerje s poročenimi. Dohodek (družba ima letnega dobička 40 milijonov dolarjev) prihaja od zaračunavanja storitev moškim uporabnikom, ki predstavljajo 70 odstotkov članov (na Japonskem je ta delež 64 odstotkov). Ženske uporabljajo storitve brezplačno.

Sveženj 100 bonusov stane 49 dolarjev, kar vam omogoča stike z 20 potencialnimi partnerji. Bonuse lahko porabite tudi za virtualna darila za potencialne ljubimce.

Ashley Madison sicer drugod po Aziji ni bila tako toplo sprejeta kot na Japonskem. Singapurska vlada je ob vsesplošnem javnem zgražanju lani preprečila dostop do strani in jo označila za "nesramno omalovaževanje naših družinskih vrednot in javne morale."