"Sem umetnica in umetnost ne pozna ne barve kože ne spola," je nekoč izjavila Goldbergova. Foto: EPA
"Prav nič nisem podobna Halle Berry. A prav mogoče je, da bo nekoč ona podobna meni," je nekoč izjavila igralka, avtorica besedil pesmi in politična aktivistka. Foto: EPA
Ko se je Goldbergova spoznala leta 1993 s Tedom Dansonom na snemanju filma Made In America, je med njima preskočila iskrica, čeprav je bil Danson takrat poročen. Kmalu nato sta se razšla. Foto: EPA
false
Goldbergova je gradila svoj status v Hollywoodu s filmi, kot so Sestre pojejo, Made in America, Duh ... Foto: EPA

Toda njeno mnenje je z leti postajalo vedno manj kredibilno. Danes se zdi, da je igralka uničila svoj sloves do te mere, da je vsako njeno mnenje ali kritika obravnavana kot "še ena nora misel, ki jo je izrekla Goldbergova".

Sprememba se ni zgodila čez noč. K temu je pripomogla serija dogodkov. Eden izmed prelomnih se je zgodil, ko je skočila v bran stanovskemu kolegu Melu Gibsonu po seriji izjav, v katerih se je lotil temnopoltih Američanov in tistih z latinskoameriškimi koreninami: "Poznam Mela in vem, da ni rasist." Branila je tudi režiserja Romana Polanskega, ki se je vrsto let izmikal obtožnici zaradi posilstva mladoletnice. "Vem, da ni bilo posilstvo. Mislim, da je bilo nekaj drugega. Ampak ne verjamem, da je šlo za posilstvo," je izjavila Goldbergova.

Dotaknila se je pa tudi nedavnega odmevnega škandala, v katerega je vpleten komik Bill Cosby: "Niso dokazali, da je posiljevalec." Hkrati pa je izrazila pomisleke glede izjav Beverly Johnson, ene izmed žensk, ki so Cosbyja obtožile, da jih je omamil in zlorabil.

Igralka je tako s serijo izjav počasi začela spodkopavati ugled, ki ga v ZDA dosežejo le redki. Konec koncev je leta 1990 postala prva temnopolta ženska, ki je prejela oskarja za stransko vlogo - pred njo je kipec dobila Hattie McDaniel, in sicer leta 1939. Oskar za film Duh je bila pravzaprav tolažilna nagrada, ker ji je leta 1986 iz rok spolzel oskar za glavno žensko vlogo v filmu The Color Purple.

Impresivna kariera umetnice
A vseeno je podirala številne meje v popularni kulturi. Še vedno ostaja edina temnopolta ženska, ki je osvojila emmyja, tonyja, oskarja in grammyja. Tlakovala je pot igralkam, kot sta Kerry Washington in Viola Davis.

"Potem je prišla Julia, ki jo je upodobila Diahann Carroll. Stara sem bila približno trinajst let, ko so začeli predvajati serijo. In že samo to, da sem videla lepo temnopolto žensko, ki je igrala medicinsko sestro in je bila hkrati mati samohranilka, katere mož je umrl v vojni, je bilo pravo zmagoslavje. Temnopolta ženska, ki ni delala kot služabnica. Ki ni tehtala 120 kilogramov. Ki je hodila z dvignjeno glavo," je strnila svoje misli v enem izmed esejev iz leta 1997 Goldbergova.

Dva obraza
Borka za pravice temnopoltih žensk na eni strani, pa je svojo integriteto rušila z nepričakovanimi izjavami. Že leta 1993, ko je njen tedanji fant Ted Danson v enem izmed njegovih nastopov pobarval svoj obraz z rjavo barvo in izgovarjal besedo, ki se začne s črko n, ga je branila tako, da je dejala novinarjem, kako je Dansona izzivala, da to naredi.

Na spletu še danes najdete posnetke, kako se je Goldbergova Dansonu smejala, medtem ko so njene kolegice, med katerimi so bile Natalie Cole, Vanessa Williams in Anita Baker izražale - milo rečeno - nezadovoljstvo. Prah nad nastopom se je takrat polegel, kar bi bilo danes skoraj nemogoče. Goldbergova je postala prva temnopolta ženska, ki je gostila oskarje in to je ponovila kar trikrat, leta 1996, 1999 in 2002.

A prišel je The View
Preden je v oddaji The View nadomestila Rosie O'Donnell je več kot desetletje uživala ugled ene izmed najsmešnejših in popularnih figur v ameriški zabavni industriji. Njen humor je vseboval tako osebno kot politično noto. Toda iskrene izjave so tiste, ki so jo uničile v očeh številnih Američanov. Kar koli izreče, se zdi, kot da meji na rob izdajalke svoje rase, spola ali kombinacije vsega.

59-letnica bi z oddajo The View morala zgolj podaljšati svojo kariero, a številni ugibajo, da bi jo lahko prav ta uničila.