Geoff Wilkinson, producent, ki stoji izza Us3, je na prvem singlu, ki je izšel za založbo Ninjatune leta 1991, uporabil sample Blue Note klasike Sookie Sookie. Namesto pričakovane tožbe je založba Blue Note Wilkinsona povabila k sodelovanju, mu odprla svoj celotni katalog semplanja, kar je Wilkinson optimalno izkoristil. Rezultat – antološki album Hand On The Torch (Blue Note, 1993) - je presegel vsa pričakovanja. Prvi singel – Cantaloop (Flip Fantasia) z neubranljivim grooveom Herbia Hancocka – se je zavitel med prvih deset uspešnic ameriške lestvice, album pa je postal prvi platinasti Blue Note album (več kot milijon prodanih kopij samo v ZDA). Foto: Kino Šiška
Geoff Wilkinson, producent, ki stoji izza Us3, je na prvem singlu, ki je izšel za založbo Ninjatune leta 1991, uporabil sample Blue Note klasike Sookie Sookie. Namesto pričakovane tožbe je založba Blue Note Wilkinsona povabila k sodelovanju, mu odprla svoj celotni katalog semplanja, kar je Wilkinson optimalno izkoristil. Rezultat – antološki album Hand On The Torch (Blue Note, 1993) - je presegel vsa pričakovanja. Prvi singel – Cantaloop (Flip Fantasia) z neubranljivim grooveom Herbia Hancocka – se je zavitel med prvih deset uspešnic ameriške lestvice, album pa je postal prvi platinasti Blue Note album (več kot milijon prodanih kopij samo v ZDA). Foto: Kino Šiška
Us3
Londonski Kiss FM je začel vrteti The Band Played The Boogie, Geoffa pa so poklicali v londonsko pisarno založbe EMI. Ker je vedel, da 'sample' ni bil odobren, je bil živčen, vendar se je nekako izgovoril, da ga niso tožili in so ga spustili v sobane Blue Nota. Založba se je s tem, ko mu je odobrila dostop do svojega celotnega arhiva, vrnila nazaj v prihodnost. Eden teh posnetkov, ki je nastal marca 1992, je bil Cantaloop (Flip Fantasia), ki je natanko dve leti pozneje kraljeval na ameriški lestvici top ten. Album, ki je sledil, Hand on the Torch, je postal svetovni fenomen in hkrati nasploh prvi album založbe Blue Note, ki je v ZDA dosegel platinasti status (1.000.000 prodanih izvodov). Foto: EPA

Poznam namreč ljudi, ki so si svojo celotno kariero prizadevali, da ustvarijo uspešnico, toda mislim, da prav nihče ne pozna prave formule. S Cantaloopom se zdi, da smo ujeli nekaj posebnega, in za vedno bom hvaležen za to.

Wilkinson o snemanju uspešnic
Us3
Zasedba Us3 si je leta 2008 privoščila oddih med nastopanjem, leta 2009 pa se je vrnila z novim albumom stop. think. run, na katerem sta nastopila dva nova ameriška raperja, 23-letni Sene in 20-letni Brook Yung. Foto: EPA

Prvotni koncept je vseboval idejo, da delamo glasbo, ki je v 50 odstotkih sestavljena iz džeza in v 50 odstotkih iz hip hopa. Sam koncept se ni pravzaprav veliko spremenil. In to bi lahko počel večno.

Wilkinson o ustvarjalnem procesu
Us3
'Seksi groove, ki je zorel dve desetletji in se odtisnil na sedmih albumih, bo v vsem svojem 'žmohtu' zavibriral tudi v šišenski Katedrali," napovedujejo organizatorji. Foto: EPA

Po tej skladbi so sledile uspešnice, kot so Come On Everbody, I got It Going On in drugi nalezljive groove skladbe legendarnega londonskega džez/hip hop/breakbeat kolektiva.

"Že na začetku ni bilo nobenega pritiska, da bi ustvarili uspešnico. Že sam uspeh Cantaloopa je bil veliko presenečenje za vse nas, vključno z založbo. Prijetno presenečenje," je v pogovoru za MMC poudaril producent, ki stoji izza Us3, Geoff Wilkinson.

Us3 prihajajo 27. oktobra v Kino Šiška z osemčlanskim "live bendom"! Poleg že ponarodelih groovov bodo Us3 predstavili tudi nov album Lie, Cheat & Steal, ki je izšel na začetku oktobra.

Kot je dejal sam, ne bi moral izpostaviti le enega albuma kolektiva, ki bi jih najbolje opisal. V 18-letni zgodovini "projekta" - kakor Us3 imenuje Wilkinson - so se zgodile številne spremembe. Toda, kaj je tisto, da niso končali na smetišču glasbene zgodovine, in še več si lahko preberete v spodnjem pogovoru s producentom.


Leta 1990 ste izdali svojo prvo vinilko v omejeni izdaji z naslovom Where Will We Be In The 21st Century?. Če se malce poigramo z naslovom: kje ste takrat menili, da bo Us3 v 21. stoletju? Ste zadovoljni s trenutnim položajem?
Presrečen sem, da lahko še vedno ustvarjamo glasbo kot Us3 in koncertiramo po svetu. Ko je sama plošča izšla, se mi ni niti približno sanjalo, da bom imel tako uspešno kariero kot glasbeni producent. Naj bo tako še naprej.

Ali ste z uspešnico, kot je Cantaloop (Flip Fantasia), ki ste jo posneli v zgodnjih dneh vašega delovanja, kdaj čutili pritisk, da morate ustvariti "Cantaloop 2"? Ali v skupini uspešnica, kot je Cantaloop, spodbudi ustvarjalnost ali samo sproži živčno vojno s časom?
Že na začetku ni bilo nobenega pritiska, da bi ustvarili uspešnico. Že sam uspeh Cantaloopa je bil veliko presenečenje za vse nas, vključno z založbo. Prijetno presenečenje! Na prvem albumu Hand on the Torch ni bilo prav nič, kar je zvenelo tako kot Cantaloop. Po vsem svetu pa je bilo prodanih 2,5 milijona izvodov albuma. V tistem času založba ni pritiskala na nas, da naredimo še eno takšno uspešnico, kar je bilo 'kul'. Sam sem bil vedno bolj zainteresiran, da naredim cel album - kar je zame večji izziv. Poznam namreč ljudi, ki so se trudili svojo celotno kariero, da ustvarijo uspešnico, toda mislim, da prav nihče ne pozna prave formule. S Cantaloopom se zdi, da smo ujeli nekaj posebnega, in za vedno bom hvaležen za to.

Us3 ni "skupina" v konvencionalnem pomenu. V letih delovanja je doživela številne kadrovske spremembe. Eni so odšli, drugi prišli ... Kako je to vplivalo na sam zvok?
Jaz nisem odšel. In nikoli to ni bila v izhodišču "skupina", ampak produkcijski projekt. Sebe vidim bolj kot producenta/vodjo, okoli katerega kroži akcija in vključuje številna sodelovanja. Mislim, da je to pomagalo zvoku Us3 do tega, kar je danes.

Kakšen pa je bil pravzaprav prvotni koncept projekta?
Vedno smo težili k cilju, da spremenimo vokaliste na vsakem albumu. Zame je odlično, da imam tako fleksibilen pristop, kar pomeni, da lahko delam s številnimi ljudmi - tako glasbeniki kot MC-ji. Prvotni koncept je vseboval idejo, da delamo glasbo, ki je v 50 odstotkih sestavljena iz džeza in v 50 odstotkih iz hip hopa. Sam koncept se ni pravzaprav veliko spremenil. In to bi lahko počel večno.

Vaši albumi se razlikujejo drug od drugega, zato predvidevam, da radi preizkušate. Kako bi zvenel vaš popolni album? In kateri album, ki ste ga posneli do zdaj, najbolj ujame bistvo Us3?
Sam sem bil vedno prepričanja, da je album le posnetek časa, v katerem sem v določenem trenutku svojega življenja. Moje pojmovanje idealnega albuma Us3 se vedno spreminja. Do zdaj sem bil še z vsakim albumom zadovoljen. Toda še vedno imam ideje za prihodnost. Mislim, da ni mogoče izbrati enega albuma Us3, za katerega bi lahko rekel, da zares predstavlja skupino v njenih 18 letih delovanja. Sam sem se precej spremenil in razvil v tem času. Mislim, da sem boljši producent kot na začetku in tudi bolj osredotočen na delo.

Us3 ni bila nikoli skupina treh ljudi. Koliko ljudi jo trenutno sestavlja?
Nikoli ni bilo le treh ljudi v Us3. Skupina je običajno sestavljena iz osmih ljudi na odru, toda kar 18 ljudi je sodelovalo pri ustvarjanju albuma Lie, Cheat & Steal.

Znani ste po vašem sodelovanju z drugimi glasbeniki. S katerimi bi radi sodelovali v prihodnosti?
Nimam pojma, kaj bo moj naslednji korak. In to mi je všeč.

S čim pa vas glasbeniki, s katerimi sodelujete, morajo prepričati, da jih povabite v svojo družbo? Bi morda kdaj sodelovali tudi s kakšnim slovenskim izvajalcem?
Težko opišem z besedami, kaj me privlači na potencialnem glasbeniku. Gre za iskrico navdiha ali potenciala, ki ga nosi v sebi. Nikoli ne zapiram vrat nikomur. Nikoli ne veš, kaj je za vogalom.

Poznam namreč ljudi, ki so si svojo celotno kariero prizadevali, da ustvarijo uspešnico, toda mislim, da prav nihče ne pozna prave formule. S Cantaloopom se zdi, da smo ujeli nekaj posebnega, in za vedno bom hvaležen za to.

Wilkinson o snemanju uspešnic

Prvotni koncept je vseboval idejo, da delamo glasbo, ki je v 50 odstotkih sestavljena iz džeza in v 50 odstotkih iz hip hopa. Sam koncept se ni pravzaprav veliko spremenil. In to bi lahko počel večno.

Wilkinson o ustvarjalnem procesu