Vlak je peljal kerozin iz Kopra proti Münchnu. Foto: BoBo

Iztirjenje se je zgodilo ob izhodu iz predora nekaj pred 15. uro. Ker sta dve cisterni puščali gorivo, so gasilci zaradi nevarnosti eksplozije mesto nesreče polili s peno. Vzrok za nesrečo še ugotavljajo, najverjetneje gre za napako na enem izmed vagonov ali na kretnici. Med posredovanjem se je poškodoval gasilec.

Ekipam, ki so prihitele na kraj iztirjenja, do zdaj še ni uspelo ustaviti iztekanja kerozina iz dveh poškodovanih cistern. Poveljnik civilne zaščite Srečko Šestan je za STA dejal, da poteka intenzivno prečrpavanje, kar naj bi ustavilo iztekanje. Prečrpavanje naj bi trajalo vso noč, so sporočili iz gasilske brigade Koper.

Po besedah Šestana jim je iztekanje uspelo bistveno zaustaviti, ne pa popolnoma. Kerozin tako še vedno uhaja v tla, koliko ga bo še ušlo, pa je odvisno predvsem od tega, "kako hitro jim ga bo uspelo prečrpati iz poškodovanih cistern". Težava je po njegovem mnenju ta, da jim lukenj, iz katerih odteka, ni uspelo popolnoma zamašiti, saj vagona slonita na oboku predora in ne morejo čisto zraven.

Iztirjenje vlaka

Kerozin prečrpavajo ekipe Petrola in Slovenskih železnic, pomagajo tudi gasilci. Po oceni Šestana bi lahko izteklo od 40 do 50 kubičnih metrov kerozina.

Tiri v predoru so sicer po besedah Šestana precej deformirani oziroma jih praktično ni, zato bo tudi odvažanje prečrpanega kerozina iz predora zahtevno.

Poveljnik gasilske brigade Koper Denis Glavina je povedal, da je imela kompozicija 18 vagonov in šest se jih je v predoru iztirilo. Dva vagona sta se pri tem "prislonila" na zid in iz njiju je iztekal kerozin.

"Poskušali smo sanirati čim več, dva vagona sta počila in iztekal je kerozin. Zatesnili smo en del, vsega nismo mogli, okrog smo polili penilo, da zmanjšamo izhlapevanje," je za Radio Koper povedal Glavina.

Prizorišče nesreče sta obiskala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, koprski župan Aleš Bržan in generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes.

Med prvimi na kraju nesreče je bil nekdanji predsednik Krajevne skupnosti Črni Kal Janko Sever, ki je ob nesreči znova opozoril, da sta dvotirna proga in dodatni vodni vir nujna. "Nevarnosti za prebivalce mislim, da ni, kerozin se ne vžge kar tako, problem je bolj vodni vir. Že nekaj let opozarjamo, da lahko ob veliki nesreči ostanemo brez vode tudi za nekaj desetletij."

Do kdaj bo zaprta železniška proga?

Količina izlitega kerozina po besedah Mesa še ni znana, "ker bo treba najprej priti do samih cistern, prečrpati kerozin in šele takrat se bo videlo, koliko je izteklo".

Za zdaj tudi še ni znano, kdaj bo proga spet odprta. "Več bo jasno zjutraj," je dejal. V Slovenskih železnicah bodo sicer po njegovih besedah naredili vse, da promet čim prej znova steče, da gre za progo, ki mora biti na razpolago čim več časa.

Po besedah generalnega direktorja Slovenskih železnic bo velik izziv odstranjevanje vagonov, za katero še ne ve, kako bo potekalo, saj je v predoru zelo malo prostora. Okoli 150 metrov tira bo treba narediti na novo, pri tem pa tudi izkopati večjo količino zemlje oziroma vse, kar je onesnaženo s kerozinom.

Luka Koper, kjer trenutno čaka devet vlakovnih kompozicij, je stranke že začela obveščati o zastoju tovornega prometa. Kot je povedal, predsednik uprave družbe Dimitrij Zadel, bodo vse, kar se da, preusmerili na kamionski del.

Vlak se je iztiril ob izhodu iz predora. Foto: BoBo

Ogrožen rižanski vodovod

Pristojne službe preverjajo morebitno izlitje goriva v podtalnico, saj gre za vodovarstveno območje rižanskega vodovoda.

"Nevarnost je stalna za vodni vir, tega smo se malček tudi bali in opozarjali, da nujno potrebujemo dodaten vodni vir. Morda bomo imeli srečo v nesreči in večjih izlivov tokrat naj ne bi bilo. Je pa vsaka količina za nas nevarna. Zato bomo zmanjšali odvzem iz tega vira in povečali nakup iz sosednjih vodovodov, torej iz kraškega in istrskega vodovoda," je za Radio Koper povedal direktor Rižanskega vodovoda Martin Pregelj.

V sredo zjutraj bo na Rižanskem vodovodu sestanek, na katerem bodo govorili o ukrepih ob morebitnem pronicanju kerozina v podtalnico.

Pri iztirjenju vlaka pri Hrastovljah so se prevrnile cisterne s kerozinom. Foto: TV Slovenija/Eugenija Carl