Največ mednarodnih študentov prihaja iz Kitajske, Indije in Južne Koreje. Foto: EPA
Največ mednarodnih študentov prihaja iz Kitajske, Indije in Južne Koreje. Foto: EPA

Novi program Erasmus+, ki se bo začel izvajati januarja 2014, je namenjen izobraževanju, usposabljanju, mladim in športu. Z letnim proračunom več kot 400 milijonov evrov bo podpiral mednarodne študentske izmenjave in krepitev sodelovanja med evropskimi univerzami in njihovimi partnericami v svetu.

Finančna sredstva programa bodo omogočila 135.000 študentskih izmenjav in izmenjav učnega osebja med EU-jem in državami sveta, kar je za 100.000 več kot v okviru zdajšnjega programa Erasmus Mundus.

Potrebna bo prenova 4.000 univerz
Za delovanje programa, ki bo prvič vključeval možnost, da študenti iz držav zunaj EU-ja del svojega študija opravijo na evropski univerzi oziroma da evropski študenti izkoristijo to možnost zunaj EU-ja, bo treba prenoviti vseh 4.000 univerz. Pa ne samo program, namenjen mednarodnemu sodelovanju, prenove bo deležen tudi program poučevanja domačih študentov.

Mednarodni visokošolski prostor namreč doživlja velike spremembe, vanj vstopajo tudi tekmeci iz Kitajske in Indije, so pojasnili s predstavništva Evropske komisije v Sloveniji.

Največ študentov bo v Aziji in Latinski Ameriki
Ob tem navajajo, da naj bi se število študentov v visokošolskih programih na svetu s približno 100 milijonov leta 2000 povečalo na 400 milijonov leta 2030, rast pa bo največja v Aziji in Latinski Ameriki. V Evropi vsako leto na izmenjavi študira približno 45 odstotkov vseh mednarodnih študentov, vendar njene tekmice hitro krepijo svoje naložbe v visoko šolstvo. Največ mednarodnih študentov prihaja iz Kitajske, Indije in Južne Koreje.

Komisija želi, da bi univerze v EU-ju poudarile mednarodni vidik študija tudi pri 85 odstotkih študentov, ki niso mednarodno mobilni, saj bodo le tako lahko pridobili znanja in spretnosti, ki jih potrebujejo v globaliziranem svetu. Univerze morajo zato razviti mednarodne študijske programe, spodbuditi učenje jezikov in razširiti digitalno učenje.