Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Odgovora, kako rešiti zagato, v Evropski komisiji še nimajo, o tem pa je tekla beseda tudi na včerajšnjem srečanju med predsednico Evropske komisije Ursulo von der Leyen z nemško vlado, je za Prvi poročala dopisnica RTV Slovenija iz Bruslja Mojca Širok.

Ukrep o prepovedi avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil z dizelskimi ali bencinskimi motorji sodi v sklop evropskega podnebnega svežnja "Pripravljeni na 55", s katerim se je sedemindvajseterica zavezala k podnebni nevtralnosti do leta 2055.

Države članice in evropski parlament so dogovor dosegli oktobra lani, parlament ga je potrdil sredi februarja, zdaj pa nepričakovan zastoj.

Nedeljsko srečanje predsednice Evropske komisije Ursule von der Leyen in nemškega kanclerja Olafa Scholza. Foto: EPA
Nedeljsko srečanje predsednice Evropske komisije Ursule von der Leyen in nemškega kanclerja Olafa Scholza. Foto: EPA

Nemčija od Evropske komisije zahteva jasen predlog, po katerem bo mogoče v novih vozilih z motorji na notranje zgorevanje tudi po letu 2035 uporabljati sintetična goriva, pridobljena z obnovljivimi viri energije. "Kakšno perspektivo imajo vozila na sintetična goriva po letu 2035? Ne gre za nesoglasja, gre samo za vprašanje, kako naprej. In to vprašanje ni nerešljivo, ne kar se tiče nemške vlade, ne kar se tiče Evropske komisije," je po srečanju s predsednico Ursulo von der Leyen povedal nemški kancler Olaf Scholz.

Ploščo je sicer obrnila tudi Italija, največji pa je bil v petek strah, da bi se zbralo dovolj držav, po neuradnih informacijah sta bili na to pripravljeni tudi Poljska in Bolgarija, in bi glasovanje, ki zahteva kvalificirano večino, uredbo pokopalo.

Diplomatom držav članic tako ni preostalo drugega, kot da dvignejo roke in odločanje odložijo. Kvalificirana večina namreč zahteva najmanj 15 od 27 članic, ki imajo skupaj najmanj 65 odstotkov prebivalstva Unije, je še poročala Mojca Širok.

Odločitve ni treba sprejeti v nekaj dneh

Nemški prometni minister Volker Wissing je danes dejal, da je glede zadeve optimističen, da se bo vprašanje razrešilo, a je v isti sapi dodal, da odločitve ni treba sprejeti v nekaj dneh. Ob robu seje nemške vlade je Wissing dejal, da se strinja z Von der Leyen, da je treba uresničiti EU-jeve cilje glede okolja in da je vprašanje, kako integrirati odprto do tehnologije v predloge Evropske komisije. Wissing si prizadeva, da bo mogoče v novih vozilih z motorji na notranje zgorevanje tudi po letu 2035 uporabljati sintetična goriva, pridobljena z obnovljivimi viri energije.