Foto: BoBo
Foto: BoBo

Po oceni združenja zračnih kontrol Fabce so se letalske vozovnice tradicionalnih letalskih ponudnikov na našem območju v primerjavi z lani podražile za 40 odstotkov, nizkocenovnih pa med 10 in 20 odstotki.

Tem podražitvam v letošnjem letu še ne sledijo cene turističnih aranžmajev. Agencije letalske kapacitete zakupujejo leto in pol vnaprej, je novinarju Radia Slovenija Reneju Markiču pojasnil Mišo Mrvaljević iz združenja turističnih agencij. Ena večjih težav v našem prostoru ostaja slaba povezljivost brniškega letališča.

"Nihče ne želi leteti v državo, kjer mora čakati na nekem vmesnem letališču štiri ure ali pa se recimo tri, štiri ure voziti z nekim kombijem, zato da nekam pride. To se leta 2023 ne sme zgoditi," je opozoril Mrvaljević, ki je skeptičen glede ideje o ustanovitvi nacionalnega prevoznika, saj, kot meni, Slovenija ne premore veliko letalskih strokovnjakov, predvsem pa bi bilo to za državo ogromno finančno breme.

"Zdaj, na vrhuncu potovalnih sezon, ko se svet oživlja, ko gospodarstvo dobro funkcionira, ni čas za letalskega prevoznika. Med covidom je morda bil," je dejal.

Ena večjih težav brniškega letališča je po njegovih ocenah predrago gorivo, saj naj bi imel enega dražjih v Evropi. "Kar je sramota. Isti dobavitelj letalskega goriva, se pravi Petrol, ki dobavlja gorivo ljubljanskemu letališču, dobavlja drugje isto gorivo ceneje. To je zadeva, o kateri je treba zelo resno razmisliti," je še poudaril Mrvaljević.

V Petrolu so za Radio Slovenija pojasnili, da so porabljene količine letalskega goriva na Brniku neprimerljive z velikimi letalskimi letališči, zato neposredne primerjave niso možne. Zanikali so tudi, da kerozin drugim letališčem prodajajo po nižji ceni. Ob tem pa v Petrolu menijo, da cene goriva ne vplivajo na slabo letalsko povezljivost Slovenije.

Graško letališče konkurenca Brniku

Za slovenske potnike je zanimivo tudi letališče Gradec, ki predstavlja konkurenco ljubljanskemu letališču.

Kot je za Radio Slovenija povedal poslovodja letališča Gradec Wolfgang Grimus, so imeli na letališču Gradec pred epidemijo covida-19 čez milijon potnikov letno, lani pa 562 tisoč, zato poskušajo pridobivati nove letalske linije, trenutno jih imajo skupno 32.

"To so privlačne letalske linije, denimo mednarodne linijske povezave Frankfurt, Munchen, Amsterdam, Zurich ali Dunaj, in 15 rednih turističnih linij, med katerimi so priljubljene turistične destinacije Grčija, Turčija, Španija, Egipt, Francija in druge," je dejal Grimus. Okoli osem odstotkov potnikov prihaja iz Slovenije.