Podelitev nagrade v Srbiji. Foto: MMC RTV SLO
Podelitev nagrade v Srbiji. Foto: MMC RTV SLO

Ob koncu leta potekajo številni izbori najboljših, najuspešnejših … TV Slovenija se je tokrat uzrla v Srbijo, kjer je tamkajšnje združenje menedžerjev za menedžerja leta izbralo Slovenca, Dejana Turka, predsednika uprave družb A1 Slovenija in Vip Mobile v Srbiji. Kot so med drugim zapisali v obrazložitvi, srbski mobilni operater Vip Mobile, odkar ga vodi Turk, nenehno raste, letos pa ima tudi rekordne prihodke v znesku 182 milijonov evrov.

"Druga priča", druga zgodba je slogan, s katerim Vip mobile prodira na srbski trg. Je še vedno tretji najmanjši ponudnik mobilne telefonije, a ima zdaj že 2,2 milijona uporabnikov. Smo drugačni od konkurence in prepoznavnost blagovne znamke gradimo na zadovoljnih uporabnikih, pravi Turk, pot do tja pa so zadovoljni in motivirani zaposleni. "Moraš dati neki pogled naprej in predvsem neki ogenj v očeh zanetiti, kaj vse je mogoče. Ne, kaj je nemogoče in kaj je težko, ampak kaj je vse mogoče. In potem gremo vsi skupaj proti temu cilju."

Pred natanko 10 leti je že bil razglašen za menedžerja leta v Sloveniji kot predsednik upravnega odbora takratnega Simobila. Kot pravi, se v Srbiji s pregovorno korupcijo, morda tudi, ker gre za podjetje v tujem lastništvu, še ni srečal, Srbi pa so, verjetno tudi zaradi sankcij in težavnega obdobja, ki je za njimi, izjemno inovativni, znajo najti hitre poti.

"Največja menedžerska preizkušnja"
Je nenavadno, da je vodja dveh podjetij v dveh državah, čeprav je lastnik isti? "To je bila zame verjetno ena največjih menedžerskih preizkušenj, kar sem jih imel. Ne samo, da združim dve kulturi prek dveh meja z dvema valutama, dvema religijama in celo dvema različnima pisavama, cirilico in latinico. Tako da to je bilo polno izziva, ampak danes imamo vodstveno ekipo, ki je pol srbska, pol slovenska, oboji delajo na obeh trgih in sinergije so izjemne."

Prostora za rast je še veliko, saj Srbija na tem področju zaostaja, a hitro dohiteva razvite trge. In VIP je zadnje čase tisti, ki tudi konkurente sili, da postajajo do potrošnika prijaznejši. "Zavedam se, da moram biti tudi pri svojih letih kul mladosten menedžer, če ne, to podjetje preprosto ne funkcionira. Zelo veliko poskušamo dati na to, da preprosto ustvarjamo vzdušje, kjer ljudje uživajo, dajo vse od sebe, in prepričan sem, da naredim vse, da bo mojim ljudem dobro, in da oni naredijo vse, da bo v končni fazi tudi uporabniku dobro."