Oskar Kogoj je pred kratkim praznoval 77. rojstni dan. Dvojniki njegovega slavnega Venetskega konja v nadnaravni velikosti se postavljeni pred WTC-jem v Ljubljani, na Mestnem trgu v Slovenj Gradcu, pred palačo Združenih narodov v Ženevi, v kompleksu Nebug pri Sočiju ob Črnem morju in pred nekdanjim parlamentom v Jeruzalemu. Foto: BoBo
Oskar Kogoj je pred kratkim praznoval 77. rojstni dan. Dvojniki njegovega slavnega Venetskega konja v nadnaravni velikosti se postavljeni pred WTC-jem v Ljubljani, na Mestnem trgu v Slovenj Gradcu, pred palačo Združenih narodov v Ženevi, v kompleksu Nebug pri Sočiju ob Črnem morju in pred nekdanjim parlamentom v Jeruzalemu. Foto: BoBo
Kogojeva Venetski konj in Lipicanec sta doma na Krasu

Oskar Kogoj nedvomno je eno najbolj prepoznanih in javno priznanih imen slovenskega oblikovanja, so med drugim zapisali v svojo utemeljitev. Njegovo delo je vidno vse od sredine 60. let prejšnjega stoletja, ko je kot mlad oblikovalec sprejel vsestranske izzive novih materialov in z velikimi koraki vstopil na poklicni oder.

Od oblikovalske avantgarde do sožitja z naravo
Poudarjeni so njegovo delovanje v pohištvenem podjetju Meblo iz Nove Gorice in njegovi počivalniki, s katerimi "se je v našem prostoru izkazal kot drzen pripadnik globalne oblikovalske avantgarde". Desetletja pozneje pa se "spet znajde v sožitju z naravo, oblikovanje mu naenkrat predstavlja globljo človeško, celo mistično misel", še piše v utemeljitvi.

Irena Gubanc in Teja Jalovec imata zasluge za
Irena Gubanc in Teja Jalovec imata zasluge za "izčiščeno" naslovnico knjige Line Prosa, Trilogija brodoloma. Foto: Kulturno-umetniško Društvo Zrakogled

Ernest Bevc in Roman Pirnar sta priznanje oblikovalski presežek prejela za vhodna vrata Theatrica. Kot piše v utemeljitvi, se podjetje Pirnar v svoji viziji prihodnosti loteva drzno in zato zmore že danes trgu ponuditi izdelek, ki bo morda čez desetletja popolnoma običajen. Vrata Theatrica so ena njegovih takšnih potez.

Irena Gubanc in Teja Jalovec sta priznanje oblikovalski presežek prejeli za knjigo Trilogija brodoloma. "Odziv obeh avtoric na pomenljivo vsebino, skupna sinergija in spoštovanje konteksta podane zgodbe v prozi kažejo na izjemno zrelost, in kar je še bolj pomembno, avtorici ob nastajanju dela zgladita robove lastnega ega in izraznosti v želji po njuni skupnosti in izčiščenosti nastale oblike," piše v utemeljitvi.

Podjetje Klun je C19 CHAIR.ity opisalo kot
Podjetje Klun je C19 CHAIR.ity opisalo kot "edinstven stol, ki slavi življenje", oblikovno pa je nameren odgovor na pandemijo novega koronavirusa. Foto: klun.si

Žirija je priznanje oblikovalski presežek namenila še Valentini Kolander za kolekcijo oblačil Politically incorrect. Vanjo je modna oblikovalka vtisnila svoje kritične misli do družbe in mode. S svojo izvirnostjo, eksplozivnostjo in uporniškim duhom v besedah je dokazala, da je umetnost, prelita iz osebnega, domišljijskega, instinktivnega ter začinjena z zvrhano mero družbene kritike, edini pravi odgovor.

Priznanje oblikovalski dosežek so prejeli Nataša Grandovec za kolekcijo brošk Continuum vitae, Robert Klun za stol C19 CHAIR.ity, Gašper Demšar za M hotel lobby, Nataša Šušteršič Plotajs za delo Koronadnevnik, Ljubica Čehovin za kolekcijo uporabnih daril in spominkov J. Plečnik – Wien, Praha, Ljubljana ter društvo Pekinpah za razstavo Ali ima prihodnost ponovitev v galeriji Kresija.

Kako je Ljubica Suna Čehovin ustvarila "Plečnika za domov"

Priznanje častni član je društvo podelilo Mateju Fegušu, podelili pa so tudi štiri priznanja daljnogled mladim oblikovalcem do 30. leta starosti. Prejeli so jih Nina Auberšek, Maja Vranjek, Lan Krebs in Rob Svenšek.

Žirijo oblikovalskega presežka DOS so sestavljali Jurij Dobrila, Danijela Grgić, Julijan Krapež, Martina Obid in Peter Jamšek.