Foto:
Foto:
RECONTRES D ARLES, vodilni fotografski festival - pogovori o fotografiji, zanimivi in vedno mednarodno obarvani
Barbara in Stane skozi objektiv ameriškega fotografa in profesorja Kena Kobre
Konferenčna dvorana
Simpozij o japonski fotografiji
Ure časa
Nakupni center
Konferenčna dvorana
Sadeži, ki so bili slastni ...
Iluzija polne mize.
Plečnikova tržnica.
Plečnikova tržnica.
Nakupni center.
Dinamika giba.
Nakupni center.
Druga stran.
Nakupni center.
Plečnikova tržnica.
Plečnikova tržnica.
S prstom po zemljevidu.

21. julij 2004

ČAR FOTOGRAFIJE ni v videnem, ampak v nevidnem in nevidenem. Trenutki, ki jih ustvarja stalno prisoten čas. Ljudje, prostor, bitja, minevanja in spreminjanja dajejo fotografiji podobo. Zrcalni odsev svetlobe.


Vsakoletni mednarodni festival fotografije da Arlesu, prijetnemu mestecu na jugu Francije, svojevrsten fotografski utrip. Klik, kl-i-i-i-l. Tu velja pravilo, da je Leica edini pravi fotografski aparat, ki krasi prsi fotografa. Vedno pripravljena uloviti odločilen trenutek.

Festival je mednaroden in predstavlja enkraten prostor za druženje. Ob raznovrstnih razstavah, predavanjih in delavnicah so tu prijetni kotički namenjeni pregledovanju fotografskih map in ocenjevanju fotografskih del. Izmenjava mnenj ter ustvarjanje novih kontaktov dajejo pravo dušo temu srečanju. Res je, fotografija zasvoji človeka.
Tako se je ponovno prav tu, na jugu Francije, znašla tudi delegacija navdušenih fotografov iz Slovenije. In midva. Najin namen in želja? Da, predstaviti knjigo SLOVENIJA - nova zvezda Evrope, fotografski zapis zgodovinskega dne priključitve Slovenije Evropi.


Misel tega dne:


Henri-Cartier Bresson o odločilnem trenutku pravi: Fotografija je hkratno spoznanje, v delcu sekunde, pomembnosti dogodka kot tudi natančna organizacija oblik, ki daje dogodku pravi izraz. Verjame, da se skozi dogajanje v življenju odkriva samega sebe in svet okoli nas, ki nas oblikuje in na katerega tudi vplivamo. Nujno je, da se ustvari ravnotežje teh dveh svetov – notranjega in zunanjega. Rezultat konstantnih recipročnih procesov se oblikuje v enotno formo. In to je tisti svet, s katerim komuniciramo. (Odločilni trenutek, 1952)

22. julij 2004


ČAR SONCA je v barvah poletja. Konferenčna dvorana zakriva pot igrivim žarkom naravne svetlobe in umetna luč projektorja na platnu izrisuje večne fotografije. Vsi zatopljeno strmimo v sence. Zunaj se veter poganja skozi listje, da zašelestijo drevesa. Zvoki mehkega mestnega vrveža se utopijo v glasbi šumov narave, pojoče francoščine in nevidnih ptic. Vendar … v dvorani zremo v umetno ustvarjene podobe in poslušno sledimo besedam predavateljev.


Zanimivo je. Pa vendar, tu pa tam marsikomu veke prekrijejo utrujene oči. Vztrajamo, da bomo lahko ob koncu dobili odgovore na naša vprašanja.

Tako sva zagnano postavila najino vprašanje: “Kako japonski fotografi berejo, razumejo, vidijo slovensko, češko ali npr. rusko fotografijo? Kakšne so njene značilnosti?”

Odgovor je bil bled. Premalo poznajo umetnost tega dela sveta. In res, poglejmo na to stališče pozitivno. Da, to je pravi izziv! Izziv v izoblikovanju identitete. Najina odločitev je, da bova skušala soustvarjati razpoznavnost slovenske fotografije.


Misel tega dne:
Susan Sontag


Fotografsko videnje je pomenilo dovzetnost za odkrivanje lepote v stvareh in prizorih, ki jih vsi vidijo, vendar se jim zdijo preveč vsakdanji, da bi se zmenili zanje. Fotografi naj bi presegli golo videnje sveta takega, kakršen je, z njegovimi opevanimi čudesi vred; z novimi vizualnimi odločitvami naj bi zbujali zanimanje za stvari.



23. julij 2004


ČAR PRIJATELJSTVA so drobne zaupnosti in spoznanja. Veselo druženje in prijazen klepet plemenitita srce. Zahtevne teme tega sveta? Odpiranje novih problemov? Skozi dialog se razvijajo nove ideje, novi projekti. Iskrice v očeh in kozarček rdečega razvežeta jezike.


Besede lovijo druga drugo in razmišljanja se podijo daleč in naokrog. Širom po svetu.






















Svet postaja majhen in skozi leče objektiva še manjši. Fotografija kot dokument, reportaža, sredstvo v rokah umetnikov, odslikava trenutkov. Kaj vse? Fotograf skuša z besedami opisati svoja čustva in razložiti intimno videnja sveta, ki ga obdaja. Zanj je podoba prava pripoved, univerzalen jezik in izpoved.



Misel tega dne:
Helmut Gernsheim


Fotografija je edini jezik, ki ga razumejo povsod po svetu premošča vse narode in kulture in tako povezuje družino človeštva. Ker je neodvisna od političnega vpliva – tam, kjer so ljudje svobodni – zvesto odseva življenje in dogajanje, omogoča nam, da doživljamo z drugimi njihove upe in brezup, osvetljuje politične in družbene razmere. Tako postanemo očividci človeškosti in nečloveškosti človeštva ... (Creative Photography, 1962)


24. julij




ČAR ČASA so spremembe in minljivost. In ves ta prostor, kjer pustimo sledi. Sprehajamo se in pohajamo skozi čas, ne da bi se zavedali nečesa neskončnega, ki nas obdaja.


Minljivo in stalno prisotno. Večno. Objema nas, da vzljubimo spomine.


Fotografija je spomin. Zato jo imamo radi. Vrača nas tja, kjer smo bili srečni, in kamor se želimo vrniti. Ali … svari pred nečim, česar se bojimo, odvrača nas od prostorov, ki jih ne želimo intimno spoznati. Poigrava se z realnostjo, da nas prepriča in morebiti vzbudi čustva po nedosegljivem trenutku, ki že dolgo ne obstaja več.

Misel tega dne:
Roland Barthes

Fotografski aparati so pravzaprav ure, ki so merilo časa vidnega. Fotografije vidim dandanes – kakor vsakdo med nami – vsepovsod; prihajajo iz sveta k meni, ne da bi sam hotel; to so zgolj podobe in njihov način prikazovanja je vseodhajajoč (ali vseprihajajoč).














25. julij


ČAR USTVARJANJA je raziskovanje. Potovanje skozi omamne svetove nedojemljivega in nezavednega. Zavedno se skriva v odločitvi, usmerjeni pozornosti in želji po odkrivanju.


Razstava in projekt SLOVENIJA Nova Zvezda Evrope podajata navidezno nepomembnost vsakdanjega, običajnega sveta.


So prostori, ki obdajajo posameznika in na katere morebiti nima vpliva, in so svetovi znotraj človeka, čudovit mehanizem stalnega notranjega komuniciranja in oblikovanja. Ta svet odseva na obrazu, skozi pogled oči. Obraz zaigra v skladu z lastno usodo.




Ljudje v parku Zvezda sledijo svojim potem. Vendar na dan, ki je drugačen, na dan, ki je postavil mejnik zgodovine Slovenije in zastavil njeno prihodnost. V trenutku doživljanja so pomembni hipni vtisi. Pozneje, ko se čustva umirijo, postane prelomnica arhiv spominov. Da, zgodovinski dogodek, datum, ura, trenutek.

Misel tega dne:
Ernest H.Gombrich

Eden vodilnih portretnih mojstrov našega časa mi je nekoč dejal, da ni nikoli vedel, kaj ljudje mislijo z besedami, da slikar razkriva portretirančev značaj. On ne bi mogel naslikati značaja, naslikal bi lahko le obraz.












27.julij

ČAR GLOBINE je umetnost razumevanja. S pogledom se dotikamo podob in tako odkrivamo še neodkrite svetove. Fizične razdalje premagujemo z letalom, avtom, vlakom …


S prstom po zemljevidu odkrivamo zanimive, eksotične destinacije. Z razumom in čustvi pa raziskujemo polje zamrznjenih podob ujetih v fotografiji.

Najlepša hvala.







Misel tega dne:
Andrej Tarkovski

V resničnem življenju nas preseneti, da se dogodek zgodi, da povzroči kar največjo izrazitost. “Česa takega si ne moreš zamisliti." In če ljubiš življenje, imaš neustavljivo potrebo, da bi ga spoznal, spremenil, poskušal izboljšati. Na teh osnovah gre podoba realnega življenja skozi filter subjektivnih konceptov … iz tega lahko nastane umetniško delo.

Barbara Jakše in Stane Jeršič

Konec

SORODNA NOVICA: Slovenija nova zvezda Evrope