Weitzman se je za prodajo dragocene zbirateljske znamke odločil, ker med njegovimi dediči za takšne reči ni zanimanja.

Magenta za en peni, znamka nekdanje Britanske Gvajane, je najredkejša in najdragocenejša znamka na svetu. Foto: Sotheby's
Magenta za en peni, znamka nekdanje Britanske Gvajane, je najredkejša in najdragocenejša znamka na svetu. Foto: Sotheby's

Artefakt, ki ga je iskal dolga leta, zdaj spet prodaja
Oblikovalec obutve Stuart Weitzman je že od malega strasten filatelist in si je dolgo želel v svojo zbirko vključiti znamko Magenta za en peni, ki velja za unikaten primerek. Po letih potrpljenja mu jo je uspelo kupiti leta 2014 za 9,5 milijona ameriških dolarjev, je poročala italijanska tiskovna agencija Ansa.

Znamka iz leta 1856 je ime dobila po tem, da je natisnjena na papir, barve magenta, izdali pa so jo v Britanski Gvajani. Na hrbet znamke je, po zgledu predhodnih lastnikov, ki so nanjo napisali svoje inicialke, Weitzman s svinčnikom narisal čeveljček s peto.

Pričakovana vrednost znamke je ocenjena od 10 do 15 milijonov dolarjev. 79-letni Weitzman je za The New York Times dejal, da znamko prodaja, ker nobeden od njegovih potomcev ni izkazal interesa, da bi znamko ali katerega drugega od njegovih zbirateljskih predmetov podedoval. "Veseli so, da sem lahko užival v teh stvareh, ne želijo pa se ukvarjati s tem, da bi jih skušali zaščititi ali pa da bi morali ugotavljati, kaj naj z njimi počno, ko me ne bo več," je pojasnil.

Obstaja tradicija, da se lastniki najdragocenejše znamke na njeno zadnjo stran podpišejo z inicialkami, kar je storil tudi Weitzman. Foto: Sotheby's / National Postal Museum institution.
Obstaja tradicija, da se lastniki najdragocenejše znamke na njeno zadnjo stran podpišejo z inicialkami, kar je storil tudi Weitzman. Foto: Sotheby's / National Postal Museum institution.

Tudi goreč numizmatik
Na dražbi, naslovljeni trije zakladi Stuarta Weitzmana, bosta namreč ponujena še zlati kovanec z dvojno podobo orla, ki ga je oblikoval kipar Augustus Saint Gaudens, in dragoceni komplet štirih znamk s podobo na glavo obrnjenega letala Jenny za 24 centov, ki je bil leta 1918 ustvarjen za uporabo v poštnem prometu na relaciji Washington–Philadelphia—New York. Znamka je posebna zato, ker narobe obrnjeno natisnjeno letalo velja za eno najbolj znanih napak v filatelističnem tisku.

Pri hiši Sotheby's se nadejajo, da bo končni izkupiček dražbe za vse tri predmete znašal okoli 37 milijonov dolarjev, ki jih bodo namenili filantropskim pobudam, kot je Fundacija družine Weitzman.