Giovanni Boccaccio (1313–1375). Foto: Wikipedia
Giovanni Boccaccio (1313–1375). Foto: Wikipedia

Ta teden uredništvo igranega programa v poslušanje ponuja žanrsko raznolike radijske igre, ki jih (vsako na svoj način) druži prevpraševanje preteklosti s hkratnim zazrtjem v megleno, a (v upanju, da) še vedno svetlo prihodnost.

Teden, ki ga na programu Ars začenja zabavna radijska igra Sodnik, prirejena po dveh novelah renesančnega pisatelja Giovannija Boccaccia, v torek nadaljuje izvirna slovenska radijska igra Božična zgodba. Radijska igra, ki jo je napisal in tudi režiral plodoviti slovenski ustvarjalec Vinko Möderndorfer, se – kot že ime pove – umešča ravno v božični čas, ki ga zaznamuje ločitveni postopek protagonistov Mojce in Jerneja, v trpko zdajšnjost pa se pretanjeno vpletajo drobci preteklosti srečnega in manj srečnega partnerskega ter pozneje družinskega življenja z dvema otrokoma.

Avtor je za radijski medij prispeval desetine radijskih iger – letos januarja smo na programu Ars premierno prisluhnili njegovi dokumentaristični radijski igri Andrej Gosar, utrinki iz nekega življenja –, ki so popisane tudi v najnovejši obsežni (enajstkilogramski!) monografiji z naslovom Gledališče Möderndorfer. Ne nazadnje pa spomnimo, da je kakovost Möderndorferjeve radijske pisave prepoznala tudi strokovna žirija natečaja Radijskega odra za izvirno radijsko komedijo 2022, ki mu je za besedilo Gremo na Aljasko podelila prvo nagrado, v objavo oziroma izvedbo pa priporočala še drugo njegovo radijsko igro Don Juan zadnjič.

Vinko Möderndorfer je v radijski igri Božična zgodba orisal srečen in manj srečen partnerski odnos. Foto: BoBo
Vinko Möderndorfer je v radijski igri Božična zgodba orisal srečen in manj srečen partnerski odnos. Foto: BoBo

Po Božični zgodbi nas v četrtek čaka še znanstvenofantastična radijska igra Novo življenje, priredba proznega dela dr. Vida Pečjaka, ki v središče postavlja naše zanamce v daljnem letu 2365, a predvsem prevprašuje odnos do sebe in svojega življenja. V naboru kratkih radijskih iger v sredo lahko prisluhnemo priredbi Queneaujevega dela Vaje v slogu, ki ga je za radio pripravila mlada režiserka Sara Lucu, božični večer pa bo razgibala prva kratka radijska igra avtorja Dušana Čatra z naslovom Vedeževalka, ki na duhovit in topel način pripoveduje o vsem tistem, kar je zapisano v zvezdah in številkah. Najmlajši se bodo v nedeljsko božično jutro lahko prebudili z otroško radijsko igro Rdeča nogavička avtoric Saške Rakef in Drage Potočnjak. Zdi se torej, da vsaka radijska igra zase v svoji maniri ponuja svojevrsten (božični?) čudež, ki se zgodi ob zazrtju vase in premisleku o odnosnosti naše (individualne in skupne) preteklosti, sedanjosti in prihodnosti.

Prisluhnimo torej radijskim igram, ki nas opominjajo, da je božično-praznični čas lahko trpek, stresen, celo melanholičen, a je hkrati tudi čas drobcev veselja, svetlobe in upanja – morda pa tudi čudežev.