Berlinale je drugi največji mednarodni filmski festival v Evropi. Foto: EPA
Berlinale je drugi največji mednarodni filmski festival v Evropi. Foto: EPA

Bauer, ki je umrl leta 1986, nato pa so ustanovili nagrado z njegovim imenom, je imel ključno vlogo pri nadzorovanju igralcev, producentov in drugih članov filmske industrije, ki je bila v Tretjem rajhu v Goebbelsovih rokah.

Že takoj po razkritju nacistične preteklosti ustanovitelja tega slovitega filmskega festivala so sporočili, da bodo srebrnega medveda, ki ima ime po Bauerju, preimenovali v nagrado žirije. To je sicer nagrada, ki "odpira nove perspektive kinematografske umetnosti".

Sorodna novica Berlinale nagrado nevede poimenoval po nacistu

Predstavljal se je kot nasprotnik nacističnega režima
Na festivalu so naročili preiskovanje Bauerjeve nacistične preteklosti, poroča Indiewire. Ugotovitve, ki so jih objavili ta teden, potrjujejo, da je bil Bauer tesno vpet v nacistični propagandni stroj in da je sistematično poskušal prikriti svojo povezanost z nacistično stranko. Indiewire poroča, da je študija IfZ, ki jo je vodil Tobias Hof, pokazala, kako je Bauer "poskušal prikriti svojo vlogo v nacističnem režimu z namernimi lažnimi izjavami in polresnicami in namesto tega ustvaril podobo, s katero se je predstavil kot nasprotnik nacističnega režima".

Postavlja se vprašanje, katere kadrovsko usmerjene kontinuitete so oblikovale nemško kulturo v povojnih letih. Novo znanje spreminja tudi pogled na ustanovna leta Berlinala. Študija tudi kaže, da so v zgodovinski analizi povojne filmske industrije še vedno številne raziskovalne vrzeli.

Mariette Rissenbeek, izvršna direktorica festivala

Bauer je bil svetovalec pri Reichsfilmintendanzu, organizaciji, ki je bila odgovorna za nacistično filmsko politiko. Reichsfilmintendanz je ustanovil Joseph Goebbels. Bauer je začel svetovati za Reichsfilmintendanz v zgodnjih štiridesetih letih prejšnjega stoletja in ostal v nemški filmski industriji še dolgo po koncu druge svetovne vojne.

Soočanje z nacistično preteklostjo kulturnih ustanov
"Nova, zdaj tudi znanstveno raziskana spoznanja o odgovornosti Alfreda Bauerja v Reichsfilmintendanzu in njegovem vedenju v procesu denacifikacije so presenetljiva,"
je v izjavi za Variety dejala izvršna direktorica Berlinala Mariette Rissenbeek. "Kljub temu predstavljajo pomemben element v procesu soočanja z nacistično preteklostjo kulturnih ustanov, ki so bile ustanovljene po letu 1945."

"Zato se postavlja vprašanje, katere kadrovsko usmerjene kontinuitete so oblikovale nemško kulturo v povojnih letih. Novo znanje spreminja tudi pogled na ustanovna leta Berlinala. Študija tudi kaže, da so v zgodovinski analizi povojne filmske industrije še vedno številne raziskovalne vrzeli," je še zapisala.