S predstavitvijo filmov, ki so jih prepričali, jim namreč želijo po koncu epidemije olajšati njihov pohod po kinematografih in festivalih.

 V Cannesu bi se moral v torek začeti znameniti filmski festival A-kategorije, na katerem se zbere svetovna filmska elita, a zaradi epidemije novega koronavirusa to ni bilo mogoče. Foto: EPA
V Cannesu bi se moral v torek začeti znameniti filmski festival A-kategorije, na katerem se zbere svetovna filmska elita, a zaradi epidemije novega koronavirusa to ni bilo mogoče. Foto: EPA

Filmska produkcija se ne sme ustaviti, je prepričan direktor mednarodnega filmskega festivala v Cannesu Thierry Fremaux. Sam meni, da bo izšel film iz tega kriznega obdobja močnejši, eden večjih izzivov po koncu epidemije pa bo verjetno, kako znova zvabiti ljudi v kinematografe.

Kaj bo Thierry Fremaux letos najbolj pogrešal?
Kaj bo Thierry Fremaux letos najbolj pogrešal? "Projekcije, druženja s filmskimi ustvarjalci, medijske odzive, aplavze, govorice ter debate in prerekanja, na kratko - film!" Foto: EPA

Letošnji festival bi se v Cannesu moral začeti v torek, vendar je načrte svetovni filmski eliti prekrižal novi koronavirus. Vseeno bodo še ta mesec razglasili filme glavnega programa, sredi junija pa bodo naznanili tudi načrte za projekt Cannes Outside the Walls, v sklopu katerega bi radi predstavili filme, za katerimi stojijo.

Po napovedih direktorja bodo konec junija v virtualni obliki organizirali tudi filmsko tržnico, kar je izjemnega pomena predvsem za poznejšo distribucijo, pa tudi za nastajanje novih filmov.

"Vabljeni v kina v letu 2021!"
Kljub negativnim napovedim, da bo porast ogledov prek spletnih pretočnih kanalov v času koronakrize zatrl festivale in zmanjšal obisk kinov, Fremaux meni, da se bo film iz tega obdobja dvignil močnejši, gledalce pa je suvereno povabil v kinematografe v letu 2021. V pogovoru za DPA je Fremaux še poudaril, da je trenutna zdravstvena kriza resda dramatična, a po njegovih besedah ne smemo stati križem rok in zamuditi ponovne vrnitve v življenje. Zato si želi festival z omenjenima potezama prispevati k ponovnemu obujanju filmske industrije.

Konec junija bodo v virtualni obliki organizirali filmsko tržnico, ki je izjemnega pomena predvsem za poznejšo distribucijo, pa tudi za nastajanje novih filmov. Foto: EPA
Konec junija bodo v virtualni obliki organizirali filmsko tržnico, ki je izjemnega pomena predvsem za poznejšo distribucijo, pa tudi za nastajanje novih filmov. Foto: EPA

V imenu filma vsi na Lido
Kot pravi, si organizatorji Cannesa in festivala v Benetkah zelo želijo povezovanja. "V zraku je bilo vprašanje, ali bi festival v Cannesu prestavili na september, a si nismo želeli zasesti datumov beneškega festivala. Posledično se pogovarjamo o tem, da bi se v imenu filma vsi zbrali na Lidu in skupaj predstavili filme. Izjemna situacija zahteva izjemen odgovor," je presodil.

Spletni festival dober samo za filme, ki niso namenjeni kinu
Nenaklonjen pa je izvedbi spletnih različic festivala, in kot pravi, ta nikoli ni bila v igri kot resna možnost. "Mi lahko nekdo pojasni, kako deluje digitalni festival? Kdo je potem občinstvo? Kako ga priredimo v času in prostoru? Bi se sploh filmarji strinjali s tem? Kako se bomo borili s piratstvom? Kakšni so finančni pogoji za to? Bodo filme, ki jih bodo predvajali po spletu, nato prikazovali v kinih? Novinarji radi govorite o možnostih spletnih festivalov, a ob tem je treba poudariti, da bi bila ta pot dobra zgolj za filme, katerih distribucijska pot je izključno vezana na splet, ker v kina pač nikoli ne bi prišli. In to je daleč od canskega duha," je še povedal.

Trenutna zdravstvena kriza je resda dramatična, a po Fremauxovih besedah ne smemo stati križem rok in zamuditi ponovne vrnitve v življenje. Foto: EPA
Trenutna zdravstvena kriza je resda dramatična, a po Fremauxovih besedah ne smemo stati križem rok in zamuditi ponovne vrnitve v življenje. Foto: EPA

Sicer pa bo sam najbolj pogrešal projekcije, druženja s filmskimi ustvarjalci, medijske odzive, aplavze, govorice ter debate in prerekanja, "na kratko - film".