Opus v Pragi rojenega avstrijskega direktorja fotografije Petra Zeitlingerja obsega več kot 90 del. Študiral je montažo in kamero, vzporedno pa še kulturni menedžment in filozofijo. Foto: Kinoatelje
Opus v Pragi rojenega avstrijskega direktorja fotografije Petra Zeitlingerja obsega več kot 90 del. Študiral je montažo in kamero, vzporedno pa še kulturni menedžment in filozofijo. Foto: Kinoatelje

Čezmejni filmski festival Poklon viziji /Omaggio a una visione v sodelovanju z več partnerji pripravlja goriški Kinoatelje. Dogajanje bo do nedelje potekalo v več krajih po Sloveniji in Furlaniji - Julijski krajini. Festival bo imel postojanke v Novi Gorici, Gorici, Vidmu, Trstu, Ljubljani, Izoli in Špetru, kjer bo na ogled postavil retrospektivo nagrajenčevih izbranih del – enajst celovečernih in štiri kratke filme.

Sorodna novica Nagrada Darka Bratine tokrat direktorju fotografije Petru Zeitlingerju

Več kot 90 dokumentarnih, igranih in kratkih filmov
Med njimi najdemo vse od njegovega prvega animiranega kratkega filma, ki mu je omogočil vstop na akademijo, prvega celovečerca, pri katerem je sodeloval tudi pri scenariju, do del, nastalih v tandemu z Wernerjem Herzogom, so sporočili iz Kinoateljeja.

Zeitlingerjev obsežni opus, sestavljen iz več kot 90 dokumentarnih, igranih in kratkih filmov, je prepoznaven tudi po sodelovanjih z režiserji, kot so Abel Ferrara, James Franco, Ulrich Seidl. Je tudi direktor fotografije slovensko-italijanskega koprodukcijskega filma Sanremo (2020), slovenskega kandidata za nagrado oskar za najboljši mednarodni celovečerec, režiserja Miroslava Mandića.

Popotovanje festivalske karavane s predstavitvami del Petra Zeitlingerja se je začelo v ponedeljek v Slovenski kinoteki v Ljubljani z dvema filmoma, Pokvarjeni poročnik: New Orleans Wernerja Herzoga in Otrok predora Erharda Riedlspergerja.

Zeitlinger je izbranemu občinstvu povedal: "Snemanje na filmski trak je zame pomenilo dragoceno izkušnjo. Današnja tehnologija omogoča snemanje brez omejitev, v takšni poplavi materiala se nato v montaži in postprodukciji iščejo biseri med smetmi. Včasih ni bilo tako. Vsak trenutek prižgane kamere je bilo treba dobro izkoristiti. Na trak smo morali znati ujeti prave trenutke in pričarati barve tako, kot smo jih nato videli na filmu." Dodal je: "Dekle iz filma Tunnelkind je bilo na svoj način moj alter ego. Tudi sam sem se kdaj tako počutil, ko sem v mladosti prečkal mejo. Gre za temo, ki me je spremljala celo življenje, a najbolj izstopa prav v tem filmu. S podobno kompleksnostjo življenja ob meji je zaznamovan tudi festival, ki mi letos podarja nagrado."

Poleg številnih projekcij in tekmovalnega programa kratkih filmov bodo v sredo pripravili tudi tradicionalno mojstrsko delavnico z letošnjim nagrajencem v goriški Hiši filma, kjer bo med drugim razkril, kako sam prevaja vizije kolegov režiserjev, ne da bi pri tem izgubil svoj avtorski pristop. V večernih urah bo na isti lokaciji še podelitev nagrade Darka Bratine 2021 in projekcija v 3D-tehniki filma Jama pozabljenih sanj.

Nagrado Darka Bratine podeljuje Kinoatelje od leta 1999 v spomin na svojega ustanovitelja, sociologa, filmskega kritika in senatorja Italijanske republike, ki je cenil film kot sredstvo za razumevanje lastne identitete.

Novi pristopi, kako v objektiv ujeti dogajanje
V utemeljitvi nagrade so med drugim zapisali, da "Zeitlingerjev način oblikovanja filmske govorice sega v same začetke medija filma, ko je bil ta še složen z ritmom sveta, nenehno razvijajoč nove pristope, kako v objektiv ujeti dogajanje". Ves čas se podaja na potovanja, na katerih odkriva neznana območja.

Ali kraji, ki jim zgodovina v ničemer ni prizanašala, kot je bil opustošeni New Orleans po orkanu Katrina v filmu Pokvarjeni poročnik: New Orleans, ki ga je prav tako režiral Herzog, v glavnih vlogah pa so nastopili Nicolas Cage, Eva Mendes in Val Kilmer.

Filmsko popotovanje se bo končalo konec tedna v Cankarjevem domu, kjer bodo v okviru programa Liffe pred Liffom predvajali Pričakovane izgube.